„Jesteśmy dumni, że świętujemy nasze 50-lecie! Przez cały rok jubileuszowy w 2020 r., będziemy robić wszystko, co w naszej mocy, aby podziękować pracownikom, klientom, partnerom za pomoc w napisaniu inspirującej historii Cartamundi. Jednocześnie wykorzystamy ten moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć całą rodzinę Cartamundi.” – czytamy w komunikacie Cartamundi.
100% belgijski
Krótki rys historyczny: belgijskie gry karciane powstały w XVIII wieku, a 1796 był rokiem przełomu. Pieter Corbeels, drukarz z Leuven i jego asystent, Philippus Jacobus Brepols, przeprowadzili się do belgijskiego regionu Campine, aby uciec przed francuskimi siłami okupacyjnymi. To wydarzenie zrewolucjonizuje belgijską historię druku. Corbeels został stracony przez Francuzów, ale Brepols mógł kontynuować dzieło swojego mistrza, stając się ojcem chrzestnym przemysłu kart do gry w Turnhout.
Nazwa – i firma – Cartamundi po raz pierwszy ujrzały światło dzienne w 1970 roku. W tym roku trzech producentów kart do gry (Brepols, Van Genechten i Biermans) połączyło swoje know-how we wspólnym przedsiębiorstwie. Narodził się nowy światowy gracz w branży gier karcianych, Carta Mundi – który w tym czasie był jeszcze pisany dwoma słowami. 100% belgijskie przedsięwzięcie!
Światowy gracz
Cartamundi to po łacinie „karty dla świata”. Jednak w 2020 r., kiedy myśli się o słowie „karta”, przychodzi na myśl o wiele więcej niż tylko wszechobecna talia kart do gry. Na przykład legendarne gry planszowe, takie jak Monopoly® i Trivial Pursuit®, powstają w fabrykach Cartamundi. A wiele kolekcjonerskich kart z głównych sieci dystrybucji i kart lojalnościowych są przez Cartamundi projektowane i produkowane. Dziś Cartamundi jest największym producentem kart do gry i gier planszowych na świecie. Każdego dnia produkuje milion gier karcianych i tyle samo gier planszowych.
Granie jest fajne
Gry karciane i planszowe są nadal niezwykle popularne, a popyt na nie stale rośnie. Granie oznacza wspólne czerpanie przyjemności i uczenie się z niej w tym samym czasie. Gra ustanawia wzmacnia relacje między ludźmi, przekraczając granice pokolenia lub kultury. Misja Cartamundi „Dzielenie się magią wspólnej zabawy” jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Firma zamierza nadal dzielić się tą magią, także przez następne 50 lat.