Handel w Praktyce

Dzięki jakości i międzynarodowości targi Spielwarenmesse generują nowe optymalne wartości

71. edycja targów Spielwarenmesse potwierdza ich pozycję jako eventu nr 1 w branży. Udział międzynarodowy zarówno po stronie odwiedzających jak i po stronie wystawców osiągnął najwyższy jak dotąd poziom. W dniach od 29 stycznia do 2 lutego w Centrum Targowym w Norymberdze pojawiło się 63.500 specjalistów z branży handlu detalicznego i hurtowego ze 136 krajów (2019 r.: 66.876/132). Spadek liczby odwiedzających spowodowany był obawami związanymi z koronawirusem Wuhan. Jednak nastroje wśród wystawców były na wskroś pozytywne: 2.843 przedsiębiorstwa z 70 państw świata (2019: 2.886/68) zaprezentowały pełną panoramę rynku.

66 % profesjonalnej publiczności (2019: 62%) przybyło z zagranicy. W rankingu krajów najwyższe wzrosty zanotowały Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Poza tym wolumen popytu na Spielwarenmesse był stabilny. Shay Mugrabi, CEO w izraelskiej firmie hurtowej Hot Stuff Toys, należy do licznego grona osób regularnie powracających: „To najlepsze targi zabawek na świecie. Co roku można tu znaleźć nowe rzeczy, wystawców i serwis.“ Paola Zuzunaga ze sklepu sieciowego Caramba, który przebył długą drogę z Peru, stwierdza z zadowoleniem: „Spielwarenmesse to impreza jedyna w swoim rodzaju, ponieważ oferuje międzynarodowe marki i ogromną różnorodność.“

Wystawcy odbijają piłeczkę. 92% z nich jest bardzo zadowolonych z przebiegu imprezy i chwali przede wszystkim jakość i profesjonalizm odwiedzających. „Tegoroczna edycja Spielwarenmesse była dla nas z racji pierwszorzędnej publiczności najbardziej udaną ze wszystkich dotychczasowych“, podkreśla wiceprezes Craze – Florian N. Lipp. „W ciągu tych kilku dni spotkaliśmy tu najważniejszych decydentów wszystkich kanałów dystrybucyjnych w skali globalnej.“ CEO Alexandre Pariente z Safari dodaje: „Wracamy tu co roku, ponieważ nigdzie w świecie nie ma porównywalnej imprezy, która gromadziłaby tak wielu potencjalnych partnerów biznesowych.“ Wystawca jest wierny targom  Spielwarenmesse od ponad 25 lat.

Inna firma ze Stanów Zjednoczonych wykorzystała branżowy event do obchodów istnienia przedsiębiorstwa: Zabawkowy gigant Mattel celebrował swój  jubileusz 75-lecia bezpośrednio na stoisku targowym. Generalnie wystawcy przyznają  Spielwarenmesse jako narzędziu marketingowemu najlepsze noty: 97% uznało tę imprezę za bardzo ważną lub ważną dla swojego przedsiębiorstwa.

Trzy trendy: „Toys for Future“, „Digital goes Physical“ i „Be You!“ zyskały aprobatę profesjonalnej publiczności oraz wystawców, ponieważ są aktualnym i wiernym odzwierciedleniem rynku. Obok tolerancji i inkluzji akcentuje się powiązanie digitalnego świata zabawek ze światem zabawek klasycznych oraz świadomość ekologiczną. „Targi Spielwarenmesse perfekcyjnie prezentują naszą filozofię zrównoważonego rozwoju, która w przyszłości będzie odgrywać coraz większą rolę w naszej branży“, twierdzi Alain De Rauw, International Sales Director w tajlandzkiej firmie wytwórczej PlanToys. Organizator targów planuje zwiększenie zakresu ostatniego z tematów podczas przyszłorocznej edycji Spielwarenmesse.

Popularnością cieszyły się prelekcje w strefie moderacji, a także dedykowane różnym grupom docelowym pokazy specjalne. Melbot z Hiszpanii reprezentowany był w strefie akcji Tech2Play. „Innowacyjna koncepcja prezentacji stworzyła niezwykłą szansę bezpośredniego wypróbowania naszych produktów przez odwiedzających z całego świata. Atmosfera była fantastyczna“, uważa CEO Iván Expósito Sánchez. Także prezes firmy Sieper – Britta Sieper – podkreśla wyjątkowy klimat imprezy: „W dobie digitalizacji targi są bardzo ważną platformą nawiązywania i pogłębiania relacji osobistych.“ Opinię tę podziela większość prezentujących się wystawców. 92% z nich pojawi się ponownie w Norymberdze w dniach od 27 do 31 stycznia 2021.

„Wysoki odsetek międzynarodowy oraz pozytywna atmosfera wśród wystawców podkreślają ukierunkowanie targów Spielwarenmesse na przyszłość. Zdążyliśmy we właściwym czasie przestawić zwrotnice, tak, aby z sukcesem wprowadzić naszą branżę w nowy rok biznesowy“, reasumuje Ernst Kick, Prezes Zarządu  Spielwarenmesse eG.

Spielwarenmesse honoruje nagrodą ToyAward nowości o wielkim potencjale sukcesu

Dla pięciu przedsiębiorstw tegoroczny start do 71. Edycji targów Spielwarenmesse był niezwykle udany. Podczas uroczystego otwarcia tych wiodących w świecie targów zostały one nagrodzone uznanym i bardzo pożądanym w branży trofeum za kreatywne idee produktowe – nagrodą ToyAward. W kategorii Baby & Infant zwyciężyła firma PLAYMOBIL z produktem PLAYMOBIL 1.2.3 AQUA. Podczas gdy Knight’s Castle Ball Track firmy Gollnest & Kiesel triumfował w kategorii PreSchool, zwycięzcą w grupie SchoolKids okazał się Balloon Puncher producenta Silverlit Toys Manufactory. W segmencie Teenager & Adults zwyciężyła firma Cranio Creations z produktem Mystery House: Adventures in a Box. Wśród Startupów ESM Visions z Calculix number bricks nie miał sobie równych.

Powiązane artykuły