2,729 mld zł – tyle Nestlé w Polsce wydało w ciągu 2 lat (2012 – 2013) na zakupy od krajowych dostawców. To ponad 70% budżetu zakupowego firmy w tym czasie. Kwota ta trafiła do ponad 6000 polskich dostawców firmy. Nestlé w Polsce pozyskuje od lokalnych dostawców aż od 50 do 70% surowców i opakowań. Tworzy to wspólną wartość i wspiera polskie rolnictwo, a przez to całą polską gospodarkę. Kontynuacja utrzymania udziału surowców z Polski w produkcji Nestlé Polska S.A. jest jednym z priorytetów Strategii Tworzenia Wspólnej Wartości, czyli społecznej odpowiedzialności firmy na lata 2014 – 2016.
Burak to podstawowy składnik Barszczu Czerwonego WINIARY, a zarazem jedno z najpopularniejszych warzyw uprawianych w Polsce. Dlatego to właśnie burak stał się jednym z kluczowych surowców pozyskiwanych przez Nestlé lokalnie w naszym kraju. W 2012 roku firma rozpoczęła projekt „Burak z polskich pól”, którego celem jest pozyskiwanie buraka jedynie od polskich rolników, przy jednoczesnym wdrażaniu w gospodarstwach dostawców standardów zrównoważonego rolnictwa. Efekt? W latach 2012-2013 Nestlé zakupiło w Polsce 2000 ton suszonego ekstraktu buraka ćwikłowego i zainwestowało ponad 90 000 złotych.
Także do produkcji płatków śniadaniowych Nestlé wykorzystuje się głównie lokalną mąkę z Młyna Szczepanki, który w swojej pracy łączy 20 lat tradycji rodzinnego młynarstwa z nowoczesnymi technologiami. Dostawca zainwestował w nową linię przemiału dedykowaną specjalnie dla płatków Nestlé i od początku 2013 r. rozpoczął dostawy. Nestlé szacuje, że do końca 2014 r. 50% mąki pszennej typu 1500, kluczowego surowca w produkcji płatków śniadaniowych, pochodzić będzie z Młyna Szczepanki.
Długoletnią tradycją współpracy z polskimi rolnikami może się poszczycić również fabryka Nestlé w Rzeszowie, w której produkowana jest żywność dla niemowląt i dzieci marki GERBERW 2013 roku 100% świeżych owoców i warzyw w produktach tej marki pochodziło od polskich rolników. Mowa m.in. o marchewkach, dyniach, ziemniakachkwaśnych jabłkach (Antonówka, Zimnieje Limonnoje, Antor, Sława), czerwonych słodkich jabłkach (Jonagold, Champion, Spartan, Cortland, Lobo, Melrose, Gala) oraz żółtych słodkich jabłkach (Golden Delicious). Ponieważ te produkty muszą spełniać wyjątkowo restrykcyjne wymogi, jakie nakładane są na żywność dla niemowląt i dzieci osiągnięcie wysokiej jakości jest możliwe jedynie dzięki długotrwałej współpracy zarówno z rolnikami, jak i z ośrodkami naukowymi.
Dla swoich dostawców Nestlé corocznie organizuje szkolenia prowadzone wspólnie z naukowcami z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, podczas których rolnicy mogą zapoznać się z najnowszymi badaniami i technikami dotyczącymi uprawy i ochrony roślin. Dodatkowo firma pomaga im wprowadzać światowe standardy jakości, a także prowadzi analizy gleb, regularne audyty oraz badania, w wyniku których wspólnie z rolnikami opracowuje rozwiązania poprawiające jakość i wydajność ich produkcji.
Te i wiele innych ciekawych informacji o wpływie na lokalną społeczność i innych obszarach zaangażowania społecznego Nestle ujawnia w nowym interaktywnym dokumencie „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce. Raport 2012-2013” dostępnym na www.RaportNestle.pl.
– Zachęcam do przeczytania rozdziału raportu dotyczącego lokalnych dostawców i innych obszarów zaangażowania Nestlé w tworzenie wspólnej wartości. Raport Nestlé bierze udział w konkursie Raporty Społeczne 2014, w którym odpowiedzialne społecznie firmy walczą o tytuł najlepszego raportu społecznego w Polsce. Warto poczytać jak ich działalność wpływa na codzienne życie każdego z nas. Pierwszy raport Nestlé za lata 2008-2011 wybrano najlepszym debiutem wśród raportów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nestlé serdecznie zaprasza wszystkich do czytania raportu, dzielenia się opinią oraz głosowania na stronie konkursu: raportyspołeczne.pl – powiedziała Iwona Konstanty, Młodszy Kierownik ds. CSV w Nestle Polska S.A.
- Zapraszamy na Biznes&Trendy 2025 – dowiedz się i zbuduj przewagę w biznesie
- Targi RetailShow 2023 już w listopadzie
- Targi hybrydowe w Rekman – wygodne kontraktacje dopasowane do klienta
- Targi INSIGHTS-X – już jutro!
- Od rozwiązań dla branży FMCG po usługi dla pszczelarstwa – znamy już zwycięskie projekty konkursu Herosi na Starcie!