Handel w Praktyce

Raport Rynek health & wellness w Polsce 2014

Dobre prognozy dla kategorii naturalnych produktów żywnościowych i kosmetycznych. Wśród Polaków rośnie popularność produktów zdrowych, ekologicznych, dietetycznych.


Warszawa, 20 listopada 2014 r. – Prawie połowa respondentów (43 proc.) deklaruje, iż jeżeli ma wybór, sięga po produkt ekologiczny, a dla ponad połowy zawartość tłuszczu i cukru ma znaczenie przy wyborze produktu.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy 97 proc. nabywców kupiło spożywczy produkt funkcjonalny. Produkty funkcjonalne lub prozdrowotne to artykuły, które towarzyszą nabywcom na co dzień i nie są kupowane jedynie z powodu konkretnej diety. Nabywcy postrzegają je jako artykuły wspomagające zdrowie, a w szczególności poprawiające funkcjonowanie układu pokarmowego.

Z raportu wynika, iż nabywcy mający dzieci częściej niż pozostali kupują takie produkty jak: funkcjonalna woda smakowa, prozdrowotne syropy do rozcieńczenia oraz kawa z dodatkami funkcjonalnymi.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy 73 proc. nabywców kupiło spożywczy produkt ekologiczny. Połowa z nich deklaruje kupowanie eko produktów przynajmniej raz w tygodniu. Głównym powodem ich zakupu jest uniknie szkodliwych składników w pożywieniu oraz z troska o zdrowie. Spośród tego rodzaju produktów największy odsetek nabywców kupuje jaja, świeże warzywa i owoce oraz jogurty, kefiry. Najczęściej produkty ekologiczne kupowane są w hipermarketach, ale co czwarta osoba kupuje je już w dyskoncie.

W tym samym okresie 75 proc. nabywców dokonało zakupu produktu dietetycznego, a blisko 70 proc. sięgnęło po naturalny artykuł kosmetyczno-chemiczny, nie zawierający parabenów, silikonów oraz innych konserwantów.

Tak wysokie odsetki osób sięgających po zdrowe produkty świadczą o pozytywnych zmianach w świadomości i postawach Polaków – zarówno prozdrowotnych, jak i proekologicznych.

Powiązane artykuły