Większość sklepów w naszym kraju przystosowało swoją przestrzeń handlową do nowych wymogów sanitarnych. Zapewniły tym samym bezpieczeństwo swoim klientom. Co jednak z pracownikami, którzy na co dzień stykają się z produktami oraz przedmiotami, które są dotykane przez konsumentów? Co jakiś czas docierają do nas informacje o nowych ogniskach zakażeń w sklepach. Ostatnio mogliśmy usłyszeć o przypadkach z województw: mazowieckiego, dolnośląskiego i podkarpackiego. W jaki sposób można chronić osoby zatrudnione w sieciach sprzedaży?
W dużej części punktów handlowych przy kasach znajdziemy plastikowe przesłony, a na podłogach linie wskazujące prawidłową odległość pomiędzy klientami. Niestety zaniedbany został temat wózków sklepowych, które dla wielu konsumentów są nieodzownym elementem zakupów. Nierzadko zaczynamy je właśnie od sięgnięcia po wózek. Układamy w nim wybrane produkty zupełnie nieświadomi, że ta trywialna czynność wiąże się z ryzykiem dla naszego zdrowia oraz bezpieczeństwa osób trzecich. Wózki sklepowe są narażone na 3 źródła zakażeń – przenoszone przez ludzi oraz zwierzęta, a także te związane z resztkami jedzenia.
Pomimo trwającego powrotu do normalności, słyszymy o ogniskach zakażeń koronawirusa, którym są właśnie sklepy. Klienci coraz rzadziej myślą o tym, aby przed wejściem do wybranego punktu zdezynfekować ręce i założyć rękawiczki. Narażają oni przez to personel sklepu, który przez co najmniej 8 godzin dziennie ma kontakt z wózkami i produktami na półkach – mówi Marcin Zieliński, Head od Sales w Terytorium Sp. z o. o. Na popularności zyskują zakupy on-line, ale nie są one rozwiązaniem problemu, ponieważ osoby, które wybierają głownie tę formę zaopatrywania często pojawiają się w punktach stacjonarnych, żeby coś dokupić. Oprócz tego nadal są konsumenci, którzy kupują wyłącznie offline. Odpowiedzią na to wyzwanie mogą być nowe rozwiązania, które pomogą zachować odpowiedni poziom higieny i bezpieczeństwa w sklepach, takie jak streamPRO+ – innowacyjne urządzenie do dezynfekcji wózków sklepowych. Co więcej, w większości punktów można również wprowadzić system odbierania zakupów zamówionych online bez kontaktu z personelem – podsumowuje.