Lokalny Certyfikowany to inicjatywa społeczna dwóch młodych przedsiębiorców. Bogumił Jankiewicz i Jan Adamski chcą wzbudzać zainteresowanie lokalnymi usługami i produktami oraz uświadamiać konsumentów, że warto wspierać lokalność.
Projekt zrodził się jako odpowiedź na trudności przy zakładaniu własnych działalności, jakie napotkali na swojej drodze zarówno pomysłodawcy, jak i ich znajomi. Co zrobić, gdy chcemy założyć własny biznes? Gdzie zdobyć wiedzę na temat potrzebnych dokumentów i wymaganych procedur? Jak skutecznie konkurować z korporacyjnymi gigantami? Jankiewicz i Adamski starają się, żeby odpowiedzi na takie pytanie były dostępne dla każdego.
Z poczucia misji
– Naszą misją jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie mądrego wspierania lokalnego biznesu w taki sposób, by coraz efektywniej zaspokajał potrzeby nasze oraz naszych małych ojczyzn – mówią pomysłodawcy. Lokalny Certyfikowany to projekt ludzi, którym nie jest obojętne co się dzieje w ich otoczeniu. Chcą współtworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi polskiej gospodarki, a jednocześnie walczyć z barierami, jakie często biurokracja stawia na drodze do prowadzenia swojego biznesu.
Lokalny Certyfikowany nie myśli tylko o przedsiębiorcach. Równie ważni dla założycieli akcji są konsumenci, którzy dzięki działaniom Lokalnego uzyskują łatwiejszy dostęp do dobrych, polskich produktów i usług. Łączy się to z komfortem kupowania od konkretnych osób, poczuciem bezpieczeństwa wynikającego z wiedzy o tym, kto sprzedaje produkt lub usługę. Moda na lokalność służy każdej ze stron.
Tu kupisz od „lokalnego bohatera”
Inicjatywa nadaje certyfikaty dla lokalnych „bohaterów produkcji” wystawiane na zasadzie dobrowolności. Według założycieli akcji, to idealny sposób na zademonstrowanie siły i skuteczności oddolnych mechanizmów kontroli jakości.
Certyfikat Lokalnego Certyfikowanego można zdobyć w siedmiu kategoriach: produkt, handel, producent, usługi, kultura, gastronomia, rzemieślnik. Wystarczy zgłosić swoją działalność lub zasugerować znajomego przedsiębiorcę za pośrednictwem strony internetowej. Certyfikat to gwarancja jakości – pomysłodawcom zależy, aby lokalne usługi czy produkty były oparte na rzeczywistej wyższości nad konkurencją i tak też kojarzyły się konsumentom.
– Wiadomo, że to lokalni przedsiębiorcy w znacznym stopniu nadają charakter społeczności, w której żyją. Zysk, który generują, trafia do ich sąsiadów – innych lokalnych przedsiębiorców – podkreślają założyciele akcji.
Edukować i zachęcać – warsztaty, spotkania edukacyjne oraz debaty
Lokalny Certyfikowany chce przede wszystkim upowszechniać świadomość o korzyściach płynących z kupowania u lokalnych przedsiębiorców. Jednym z najważniejszych postulatów akcji jest uproszczenie procedur związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, a także zwiększenie dostępu do wiedzy o tych procedurach.
Więcej o akcji na stronie: http://lokalny-certyfikowany.pl , a także na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/lokalny.
- Zapraszamy na Biznes&Trendy 2025 – dowiedz się i zbuduj przewagę w biznesie
- Targi RetailShow 2023 już w listopadzie
- Targi hybrydowe w Rekman – wygodne kontraktacje dopasowane do klienta
- Targi INSIGHTS-X – już jutro!
- Od rozwiązań dla branży FMCG po usługi dla pszczelarstwa – znamy już zwycięskie projekty konkursu Herosi na Starcie!