Handel w Praktyce

Kolorowe przyjemności konsumentów

Owocowe smaki należą do czołówki uwielbianych i najczęściej wybieranych przez Polaków. Konsumenci szukają ich już nie tylko w tradycyjnej formie, ale także w słodyczach, po które sięgają niemal każdego dnia. Perfetti Van Melle odpowiada na te potrzeby, oferując klientom lizaki w soczyście owocowych, idealnych na lato smakach.

Lokalne upodobania

Według danych z badań przeprowadzonych przez Federację Branżowych Związków Producentów Rolnych, w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej „Warzywa i owoce – na szczęście!”, konsumenci najczęściej sięgają po silnie związane z Polską jabłka. Wybiera je aż 71,4% respondentów. Wśród ulubionych owoców wysoko plasują się także banany (46,7%), pomarańcze (35,3%), truskawki (28,9%) oraz wiśnie, wskazywane przez co czwartego badanego. Co ciekawe, upodobania kupujących przekładają się również na wybór innych produktów spożywczych, w tym ulubionych słodyczy. Na rynku jest ich bardzo wiele, Polacy szczególnie chętnie sięgają jednak po małe przyjemności, a więc m.in. lizaki. To właśnie te w owocowych smakach: truskawkowym, pomarańczowym i cytrynowym, znalazły się wśród pierwszych siedmiu wariantów Chupa Chups, wprowadzonych na rynek 1958 roku. – Mimo, że od premiery truskawkowego lizaka minęło już ponad 70 lat, nadal jest on jednym z najczęściej wybieranych i najlepiej sprzedających się produktów. To niezbity dowód na to, że niektóre upodobania nie podlegają zmieniającej się modzie. Słodycze Perfetti Van Melle cieszą się nieustającym zainteresowaniem konsumentów, idealnie wpisując się w ich gusta, potrzeby i smaki – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Zawsze pod ręką

W czasie wakacji Polacy częściej niż zwykle pozwalają sobie na małe przyjemności i spełniają drobne prośby swoich najbliższych, przede wszystkim dzieci. Stojąc w kolejce podczas letnich zakupów konsumenci zdecydowanie chętniej sięgają po nieplanowane wcześniej produkty, najczęściej po słodycze, na zakup których zdecydowali się spontanicznie, pod wpływem chwili. Jeden z flagowych, najczęściej wybieranych artykułów strefy impulsowej to właśnie owocowe lizaki. Są traktowane przez kupujących jako symbol szybkiej przyjemności, radości a często także nagrody. Klienci wybierają je kierując się przede wszystkim ceną, poręcznym rozmiarem opakowania oraz tzw. walorami wizualnymi. Z punktu widzenia producenta niezwykle istotne jest więc, żeby w momencie podejmowania decyzji zakupowej przez konsumenta przyciągnąć jego wzrok. – Charakterystyczne opakowanie to jedno, ważna jest jednak także odpowiednia prezentacja. Produkty Perfetti Van Melle wyróżniają się dzięki ciekawym i rzucającym się w oczy ekspozytorom. Kultowa, wymyślona dekady temu „karuzela”, mieszcząca 200 sztuk lizaków lub też jej nowsza, mniejsza wersja, ułatwiają wybór ulubionego smaku i sprawiają, że lizaki Chupa Chups są doskonale widoczne w sklepie – dodaje Michał Bonecki.

Powiązane artykuły