Handel w Praktyce

4Mass S.A., właściciel marki Claresa, wdraża nowy system sprzedaży marek własnych

4Mass S.A. – spółka specjalizująca się w produkcji i dystrybucji lakierów hybrydowych oraz klasycznych uruchomiła sieć sprzedaży opartą na zaawansowanym systemie informatycznym. Autorskie oprogramowanie firmy zrzesza ambasadorów marki Claresa, którzy poprzez bezpośredni kontakt z użytkowniczkami oferują pełną gamę produktów w przystępnych cenach. Docelowo status konsultanta ma uzyskać 2 tys. osób. Obecnie Claresa posiada ponad 100 tys. klientek, a dzięki sieci sprzedaży bezpośredniej oraz e-commerce 4Mass S.A. do końca 2019 roku planuje skokowe zwiększenie liczby stałych użytkowniczek.

4Mass S.A. to spółka z branży kosmetycznej, w ofercie której znajdują się produkty z kategorii manicure i pedicure. Główną marką spółki jest Claresa obecna na rynku od 2016 r., oferująca szeroką gamę ponad 300 kolorów lakierów zarówno hybrydowych jak i klasycznych. W portfolio spółki jest także marka Stylistic która zawiera akcesoria do pielęgnacji dłoni i stóp.

W minionym tygodniu spółka z sukcesem zadebiutowała na NewConnect. Obecność na giełdzie
to szansa na zwiększenie rozpoznawalności firmy w oczach kontrahentów i instytucji finansowych. 4Mass S.A. nie zwalnia tempa i uruchamia właśnie nowoczesną sieć dystrybucji produktów produkowanych pod własnymi markami.

System sprzedaży bezpośredniej to platforma z rozbudowanym programem lojalnościowym zrzeszająca ambasadorów marki, którzy zajmują się dystrybucją produktów własnych 4Mass,
a w szczególności marki Claresa. Przystąpienie do programu gwarantuje dostęp do asortymentu
w konkurencyjnych cenach. Dodatkowo, konsultant za każdą zrealizowaną sprzedaż otrzymuje punkty, które może wymieniać na rabaty lub wynagrodzenie pieniężne zgodnie z zasadami zawartymi w planie marketingowym. Ambasador marki może wdrażać do programu inne osoby, które będą tworzyć jego sieć sprzedaży. Pozwoli to na usprawnienie dotarcia do szerszego grona klientów.  

Dziś kolejny ważny dzień dla 4Mass S.A. – wdrożenie systemu stanowiącego platformę sprzedaży bezpośredniej to krok milowy w rozwoju naszej firmy. Dzięki wykwalifikowanym ambasadorom marki klient będzie miał możliwość kompleksowego zapoznania się z szeroką ofertą Claresa, a także nabycia wysokiej jakości produktów w bardzo atrakcyjnych cenach – komentuje Sławomir Lutek, prezes spółki 4Mass S.A.

Spółka, dzięki nowej platformie sprzedaży, opartej na systemie internetowym spodziewa
się zwiększenia przychodów z e-commerce. Przewidywane jest także istotny wzrost udziału marek własnych. Po dziewięciu miesiącach 2018 roku generowały one 21 proc. sprzedaży, natomiast w 2017 roku stanowiły 75 proc. przychodów 4Mass.

4Mass zajmuje się również wytwarzaniem i kreowaniem marek dla innych podmiotów handlowych.
Do realizacji działalności produkcyjnej spółka wykorzystuje zarówno linie automatyczne, jak również stanowiska do tzw. krótkich serii produkcyjnych. Działalność operacyjna 4Mass odbywa się w Radomiu, gdzie znajdują się hale produkcyjne oraz magazyn, o łącznej powierzchni 2 200 m kw.

Zysk netto 4Mass w okresie w okresie od I do III kwartału 2018 r. wyniósł ponad 0,77 mln zł, co stanowi wzrost o 231 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Przychody spółki
po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. wynosiły 8,85 mln zł, natomiast w analogicznym okresie w 2017 roku utrzymały się na poziomie 3,57 mln zł – jest to wzrost o 148 proc.  

***

4Mass S.A. – spółka z branży kosmetycznej, działająca w segmencie produkcji i dystrybucji (zarówno detalicznej jak i hurtowej) produktów kosmetycznych z kategorii manicure i pedicure. Firma posiada marki własne – najbardziej rozpoznawalną jest Claresa, obecna na rynku od 2016 roku, a także Meggy – dostępna od października 2018. W portfolio 4Mass znajduje się również marka Stylistic, oferująca szeroki asortyment akcesoriów
do pielęgnacji dłoni i stóp. Firma zajmuje się również wytwarzaniem lakierów hybrydowych oraz klasycznych na zlecenie swoich klientów, pod ich markami.

Powiązane artykuły