Najnowsze
badania[1] świadomości konsumenckiej, przeprowadzone w czerwcu br.,
pokazują, że skład produktu, jakość lub wpływ na zdrowie są dla
konsumentów dużo ważniejsze niż cena przetworów owocowo-warzywnych.
Wyniki wykazały, że trend dotyczący zdrowego odżywiania nieustannie
zyskuje na znaczeniu przy dokonywaniu wyborów zakupowych, a konsumenci
są w stanie zapłacić więcej za jakościowe wyroby rolno-spożywcze.
[1]
Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i
Warzyw etap II, IQS Sp. z o. o., czerwiec 2019, Badanie CAWI, matki
dzieci w wieku 3-18 lat, N=207
W
najnowszych badaniach zrealizowanych w ramach projektu System Jakości
Certyfikowany Produkt (CP) sprawdziliśmy świadomość dotyczącą
zbilansowanego żywienia, a także preferencje konsumentów przy wyborze
produktów spożywczych z owoców i warzyw. Dzięki licznym kampaniom
edukacyjnym, prowadzonym przez polską branżę rolno-spożywczą, w tym
KUPS, już 95% konsumentek[2] jest zdania, że jakościowe przetwory z
owoców i warzyw, takie jak soki czy smoothies, mogą stanowić
uzupełnienie dobrze zbilansowanej diety w wartości odżywcze – komentuje wyniki Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS – Aż
90% badanych[3] przyznaje, że zwraca uwagę na informacje o pozytywnym
wpływie na zdrowie. To dobra wiadomość dla przetwórców, którzy posiadają
w swojej ofercie produkty o prozdrowotnych właściwościach.
[2] ibidem [3] ibidem
Konsumenci znają oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP)
81% konsumentek[4] przyznało ponadto, że zwraca uwagę, czy produkt posiada certyfikat potwierdzający jego jakość. Jest to więc dodatkowy sposób na wyróżnienie wyrobów na sklepowych półkach, w czym pomaga System Jakości Certyfikowany Produkt (CP). W porównaniu z pierwszą turą badania, przeprowadzą w grudniu 2018 r., rozpoznawalność znaku programu po półrocznej promocji wzrosła o ponad 20%. Ponadto 93% wszystkich badanych uznaje go za gwarancję wysokiej jakości produktu.[5]Wzrost świadomości na temat oznaczenia jest efektem prowadzonej kampanii promocyjno-informacyjnej, obejmującej działania Public Relations i marketingowe skierowane do konsumentów, w tym kampanię telewizyjną i kampanię w sklepach wielkoformatowych. Poprzez te działania informujemy klientów, że na rynku znajduje się rozwiązanie, odpowiadające na ich potrzeby stosowania zbilansowanej diety. Dzięki oznaczeniu mogą łatwiej znaleźć produkty, które stanowią źródło wartości odżywczych. 96% badanych deklaruje, że mając do wyboru produkt z certyfikatem i podobny produkt bez certyfikatu, wybrałaby ten ze znakiem jakości [6] – wyjaśnia Barbara Groele.
[4]
ibidem [5] ibidem [6] Dane z badania Promocja Certyfikacji
Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw etap II, IQS Sp. z o. o.,
grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248
Badanie
zostało przeprowadzone na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia
Producentów Soków w ramach programu „Promocja Certyfikacji innowacyjnych
przetworów z owoców i warzyw”.
Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.certyfikowanyprodukt.pl/