Handel w Praktyce

PLME w Kielcach dobrą marką

Pierwsze targi marek własnych w Polsce za nami. Na liście wystawców było ponad 100 firm z Niemiec, Austrii, Włoch, Ukrainy, Litwy, Belgii, Serbii, Węgier i Polski.



Targi i Konferencja Producentów Marek Własnych Private Label Middle Europe jedyna w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowa platforma biznesowa dla przemysłu marek własnych, miejsce spotkań wyłącznie specjalistycznej grupy przedstawicieli firm – producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi PLME są dobrym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów. W czasie dwóch dni wystawy targi odwiedziło tysiąc osób.

– Targi marek własnych w Kiecach to bardzo ciekawa impreza wystawiennicza. Mimo że pierwszy raz w Polsce, to moim zdaniem liczba wystawców i odwiedzających była większa niż oczekiwania. W czasie dwóch pracowitych dni targów odbyliśmy kilkanaście bardzo ciekawych rozmów
z kontrahentami z Polski, Węgier, Czech, Włoch a nawet Kuwejtu. Mam nadzieję że przerodzą się one w duże kontrakty – mówi Ryszard Pizior, Dyrektor Działu Handlu i Marketingu OSM Włoszczowa. O tym, że PLME to dobry pomysł mówi także Andrzej Byzdra, właściciel Carlo Bossi Parfumes, która od lat 90. produkuje perfumy, wody toaletowe i z powodzeniem sprzedaje je na przykład w Rosji, Iranie, Emiratach Arabskich, Chinach czy Uzbekistanie. – Cieszę się, że Targi Kielce zorganizowały targi marek własnych. Tego typu spotkań brakuje na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto jestem mile zaskoczony targową i około targową infrastrukturą, a szczególnie nowym bezpośrednim dojazdem do ośrodka z obwodnic Kielce ze stron Krakowa, Warszawy i Łodzi.

– Nasz ośrodek specjalizuje się w organizacji wystaw B2B i targi producentów marek własnych są kolejnymi, które z pewnością można nazwać sukcesem i na stałe wpisać w kalendarz imprez. W Polsce z pewnością jest nadal zielone światło dla biznesu. To można potwierdzić chociażby rozwojem Targów Kielce. Od dawna wiadomo, że centra wystawiennicze są barometrem gospodarki, a kielecki ośrodek awansował ostatnio w statystykach CENTREX, Międzynarodowej Organizacji Statystyk Imprez Targowych, z trzeciego na drugie miejsce wśród organizatorów targów Europie Środkowo-Wschodniej – mówi prezes Zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń.

Podczas targów zobaczyć można było także specjalną galerię produktów oferowanych pod marką własną, które trafiły do sprzedaży w 2014 roku. Swoją ofertę zaprezentowali tam m.in. Intermarche, Kaufland, PSS Społem, Piotr i Paweł czy Tesco.

Ważnym punktem targów była konferencja poruszająca wiele aspektów tematu marek własnych w strategii handlowej. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich firm i instytucji jak AC Nielsen, FMCG Bussines Consulting, Cobaltspark, Tesco, Spółdzielnia Spożywców Społem, INTERMARCHE POLSKA, Kodak Polska, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Izby Handlu i Polsko – Ukraińska Izba Gospodarcza. Podczas spotkania poruszane były takie zagadnienia jak marki własne na polskim rynku FMCG, współpraca wytwórca – handel, jak efektywnie zarządzać wizerunkiem marki własnej, nadzór nad jakością marki własnej TESCO, marki własne jako element strategii rozwoju PSS Społem, perspektywy rozwoju – szanse i zagrożenia, jak zadbać o wysoką jakość drukowanych opakowań, marka własna jako instrument konkurencji, rola marek własnych w budowaniu lojalności klientów czy marki własne w wymianie polsko-ukraińskiej.

Polski rynek detaliczny to ok. 19% produktów marki własnej w sprzedaży sieciowej, ale też ok. 28% w sprzedaży samej żywności. Dyskontują wszyscy, bo konkurują: od delikatesów, poprzez hiper- i supermarkety, aż po luksusowe sklepy specjalistyczne. Za największą część sprzedaży tych marek w Polsce odpowiadają sklepy dyskontowe, w których marki własne stanowią nawet 85% oferty. Wartość rynku produktów marek własnych szacowana jest aż na ok. 90 mld zł i stale rośnie.

Powiązane artykuły