Przekroczenie liczby 250 sklepów, działalność prospołeczna, osiągnięcie 1.000.000 polubień na fanpage marki na Facebooku, a co za tym idzie utrwalanie wizerunku marki modnej i oferującej dobrej jakości produkty w atrakcyjnych cenach – tak w skrócie można podsumować 2018 rok w historii KiK w Polsce. Osiągnięcia na tych polach to obiecująca prognoza na 2019 rok.
KiK od kilku lat komunikuje, ale i wprowadza w życie plan intensywnego rozwoju sieci. Ostatnie 12 miesięcy przyniosło około 60 nowych sklepów KiK w Polsce, co daje ok. 36.000 mkw. dodatkowej powierzchni sprzedażowej. Tak duże tempo ekspansji wymaga jasno określonych planów.
– Wszystkie nasze plany traktujemy jak zadania z datą realizacji. Są one ambitne – w skali roku otwieramy średnio jeden sklep tygodniowo – ale tylko takie cele pozwalają nam piąć się jeszcze wyżej i lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów, którzy dają nam do zrozumienia, że chcą mieć KiK w swoim sąsiedztwie – komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje – Widząc duże zainteresowanie naszym rozwojem jeszcze chętniej wprowadzamy w życie plany ekspansji KiK. Co nie oznacza, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę – wybór każdej lokalizacji jest poprzedzony szczegółową analizą różnych wskaźników, wśród których jedną z istotniejszych jest footfall, ale także – w przypadku centrów handlowych – tenant mix.
KiK w 2018 roku otworzył nowy rozdział swojej historii w Polsce, uruchamiając pierwszy wielkopowierzchniowy sklep – przestrzeń sprzedażową o powierzchni co najmniej 800 mkw.
– W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z coraz bardziej wymagającym klientem, dla którego liczą się różne aspekty zakupów i o którego uwagę jeszcze trudniej, czego rynek poprzez ograniczenie handlu wcale nie ułatwia. Ważna jest cena, jakość produktu, jego zgodność z panującymi trendami, ale także pozytywne doświadczenia z samego procesu zakupów i płynąca z nich przyjemność. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom – w naszym DNA jest dyskont, więc i ceny konkurencyjne, dbamy o jakość produktów oraz o to, aby były modne. Modernizujemy oraz rozwijamy samą przestrzeń zakupową – stąd większy metraż, jeszcze bardziej przejrzysta ekspozycja i zastosowanie digital signange. Zmieniamy się, ale poruszamy się przy tym w ramach, które sami wyznaczyliśmy – ma być „korzystnie, modnie, z pomysłem” – mówi Mariusz Kulik.
Zintensyfikowane otwieranie kolejnych sklepów i kompleksowa modernizacja istniejących punktów to fundamentalne, ale nie jedyne działania KiK. – Otwierać sklepy to jedno, ale najważniejsze to budować i stale umacniać więź z klientami, bo w końcu to dzięki nim możemy mówić o jakimkolwiek sukcesie. Dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięcie 1.000.000 polubień na naszym fanpage’u na Facebooku i duża aktywność w social mediach KiK. Poza tym jeszcze mocniej stawiamy na obecność reklamową – w radio, telewizji, prasie drukowanej czy przestrzeni miejskiej – mówi dyrektor generalny KiK.
Nie od dziś wiadomo, że szczytny cel umie zjednoczyć. KiK, mając to na względzie, stawia na działalność CSR opartą w dużej mierze na zaangażowaniu swoich klientów. W sklepach KiK można spotkać skarbonki oznaczone logotypem Help and Hope. W 2018 roku datki wrzucane do nich przez klientów KiK wsparły edukacje, podnoszenie kwalifikacji i wyrównywanie szans społecznych dzieci i młodzieży z Fundacji Happy Kids i Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Sieć w swoich działaniach wsparła również osoby z najuboższych regionów Bangladeszu, przekazując cały dochód ze sprzedaży kolekcji koszy z trawy morskiej i tkanych dywanów na ich rzecz.
2018 rok to dla KiK czas intensywny, ale owocny. W planach firmy jest dynamiczny rozwój (docelowo pod szyldem KiK ma w Polsce funkcjonować ok. 650 sklepów), a także dalsza działalność charytatywna i biznesowa. Jedno ma pozostać niezmienne – dbałość o klienta, który – zgodnie z nazwą brandu – jest królem.