Intermarché stawia na ekologiczne produkty i rozwiązania, aby poszerzyć ofertę sieci i odpowiadać na oczekiwania klientów. Muszkieterowie wprowadzili do sprzedaży jednorazowe naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Są one w całości biodegradowalne oraz przyjazne środowisku. Ponadto sieć Intermarché posiada certyfikat Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., który potwierdza, że oferowane eko artykuły zostały wyprodukowane zgodnie z przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego.
W nawiązaniu do strategii Komisji Europejskiej „Od pola do stołu” sieć Intermarché przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”, a także wprowadziła do sprzedaży w pełni biodegradowalne, jednorazowe naczynia marki własnej Domedia. W jej asortymencie są talerze papierowe w dwóch rozmiarach, tacki, drewniane sztućce, papierowe kubki oraz słomki. Część z tych produktów została wykonana przy wykorzystaniu biodegradowalnego polimeru, który otrzymuje się z surowców odnawialnych, na przykład mączki kukurydzianej. Z kolei do produkcji sztućców zostało użyte drewno pochodzące z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Co więcej, sztućce mogą być stosowane do spożywania gorących potraw, a kubki – do ciepłych i zimnych napojów.
– Grupa Muszkieterów zwraca szczególną uwagę na dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Obecnie świadomość ekologiczna Polaków jest coraz większa. Chcemy więc przyczyniać się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz modeli biznesowych – mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché i dodaje – Dbamy o to, aby oferta naszych marek własnych była przyjazna środowisku i aby jak największa jej część powstawała przy wykorzystaniu odnawialnych surowców, bez obróbki chemicznej.
Pod koniec 2020 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. przeprowadziło kolejny już, coroczny audyt magazynów centralnych Grupy Muszkieterów, które znajdują się w Mysłowicach oraz Swadzimiu. Celem kontroli była ocena poziomu bezpieczeństwa, jakie Intermarché gwarantuje przy obrocie produktami ekologicznymi. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione i kolejny raz otrzymała ona certyfikat, który zapewnia, że artykuły z jej oferty zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że są wolne od zanieczyszczeń, takich jak pozostałości środków ochrony roślin i hormonów, a podczas ich produkcji nie stosowano nawozów sztucznych i organizmów zmodyfikowanych genetycznie.
– Zależy nam, aby zapewniać klientom produkty najwyższej jakości w korzystnych cenach. Cieszymy się, że eksperci pozytywnie oceniają nasze zaangażowanie. Wierzymy, że dzięki takim gwarancjom przyczyniamy się do zadowolenia naszych klientów, a także zachęcamy ich do zmiany zwyczajów zakupowych. Chcemy kontynuować te działania i stale poszerzać naszą ofertę o ekologiczne artykuły wysokiej jakości – mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu ds. marketingu w Intermarché.
Obecnie w asortymencie sieci Intermarché jest blisko 500 produktów pochodzących z ekologicznego rolnictwa. W ofercie znajdują się m.in. herbaty, kawy, jaja, produkty mleczne, przekąski, ryby, soki i napoje, przyprawy, sosy, tłuszcze i oleje, owoce, warzywa, a także wyroby piekarskie i cukiernicze.