Coca-Cola
opublikowała dane dotyczące wpływu społeczno-ekonomicznego w Polsce
w raporcie zrównoważonego rozwoju za 2018 rok. Przedstawiają one wyniki systemu
firm Coca-Cola w Polsce oraz kierunki dalszego rozwoju portfolio i biznesu.
Pokazują także efekty prowadzonych przez firmy programów, które pomagają w
rozwiązaniu problemów środowiskowych i społecznych.
- 1 mld zł wyniosą inwestycje Coca-Cola w Polsce między 2012 a 2020 r. To tyle, ile potrzeba, by kupić ok. 500 autobusów elektrycznych.
- Łączny wkład Coca-Cola w polską gospodarkę, wraz z podatkami, to 2,95 mld zł rocznie.Za tę kwotę można wybudować ponad 300 hal sportowych.
- 1
miejsce pracy w Coca-Cola wspiera 7 miejsc pracy w innych sektorach gospodarki
(łącznie to 16 550 miejsc
pracy). Tyle osób pracuje w około
110 średnich przedsiębiorstwach. - W ramach podejmowanych
inicjatyw, skierowanych do młodych i społecznych Coca-Cola w Polsce wsparła aktywizację 557 tys. kobiet i młodych osób.
To więcej niż mieszkańców ma Poznań – piąte co do wielkości miasto
w Polsce. - 63% opakowań Coca-Cola, które trafiły do konsumentów w 2018 roku, zostało zebranych i poddanych recyklingowi.
Wkład firm Coca-Cola w polskie PKB od lat systematycznie się zwiększa. W 2018 r. wyniósł on 2,95 mld zł, czyli o 35 mln więcej niż w 2016 r. Kwota ta stanowi 0,14% PKB Polski. Ponad 40% z niej, czyli 1,325 mld zł, stanowią podatki, które Coca-Cola rocznie odprowadza do budżetu państwa. Ich suma wystarczyłaby, żeby zakupić aż ok. 500 nowoczesnych i ekologicznych autobusów elektrycznych.
–
Polska to dla nas ważny rynek i nieustannie rozwijamy na nim swoją obecność. Aktualnie
aż 92% produktów Coca-Cola sprzedawanych w Polsce jest produkowanych
w tutejszych fabrykach, a 74 grosze z każdej złotówki wydanej na produkty
Coca-Cola zostaje w kraju – mówi Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola Hellenic
Bottling Company na Polskę i Kraje Bałtyckie. – W naszych zakładach produkcyjnych nieustannie wprowadzamy innowacyjne
rozwiązania, które mają na celu ograniczenie emisji CO2
i zużycia wody oraz energii elektrycznej w procesie produkcji. Robimy to, ponieważ
chcemy prowadzić nasz biznes nie w sposób łatwy, lecz zrównoważony i właściwy
– dodaje Mikkel.
Dzięki podjętym przez Coca-Cola działaniom,
np. wymianie lodówek
na energooszczędne, roczne zapotrzebowanie na energię spadło o ponad 16 mln KWH.
Z kolei, modernizacja linii produkcyjnej w Radzyminie pozwoliła zaoszczędzić 86
400 m3 wody rocznie.
W 2018 r. 1 miejsce pracy w Coca-Cola
wsparło 7 miejsc pracy w innych sektorach gospodarki, co przekładając na skalę
działania firmy, pozwoliło wygenerować łącznie
aż 16 550 miejsc pracy. Za pomocą swoich programów dedykowanych dwóm grupom
stanowiącym największe rezerwy na rynku pracy, Coca-Cola pomogła w aktywizacji zawodowej
ponad 557 tys. kobiet i młodych ludzi z Polski. To więcej niż liczba mieszkańców
Poznania, piątego co do wielkości miasta w Polsce.
Ambicją Coca-Cola jest także „Świat bez
Odpadów”. Koncern deklaruje, że do 2030 r. będzie zbierać i przekazywać do
recyklingu tyle opakowań, ile trafia od niego
do konsumentów.
– Tylko
w ubiegłym roku zebrano i poddano recyklingowi aż 63% opakowań, które trafiły od
nas do konsumentów. Nieustannie pracujemy nad tym, by zwiększyć ten odsetek
– mówiStoyan Ivanov, Dyrektor
generalny Coca-Cola Poland Services.
– O tym, jak istotnym rynkiem jest dla
nas Polska, świadczy również fakt, że to tu uruchomiliśmy globalną kampanię
społeczną #WCIĄŻZMIENIAMY. W jej ramach mówimy o tym, jak Coca-Cola odpowiada
na wyzwania społeczne i środowiskowe,
z jakimi mierzy się współczesny świat – dodaje Ivanov.
Obecnie na polskim rynku Coca-Cola
oferuje produkty 13 znanych marek na każdą okazję. Ważnym krokiem dla rozszerzenia
portfolio Coca-Cola było w 2018 r. nabycie przez The Coca-Cola Company sieci
kawiarni Costa Coffee. W tym roku na polski rynek trafiły też pierwsze kawy
gotowe do spożycia pod marką Costa. Decyzja ta jest spójna
z wizją Coca-Cola, by jako lider rynku napojów bezalkoholowych oferować
produkty
na każdą okazję i porę dnia.
Poszerzanie portfolio jest odpowiedzą
na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują nie tylko szerokiego
wyboru napojów w opakowaniach różnej wielkości, ale również wariantów o niskiej
lub zerowej kaloryczności. W ramach
podjętego europejskiego zobowiązania redukcji zawartości cukru do 2020 r.,
koncern obniży kaloryczność swojego portfolio o 10% w stosunku do 2015 r. Coca-Cola
nieustannie realizuje też politykę transparentności wobec konsumenta. W tym
roku
na opakowaniach produktów firmy pojawił się nowy, intuicyjny system oznaczeń
wartości odżywczej, który za pomocą kolorów określa zawartość kluczowych dla
zdrowia składników odżywczych.
Więcej na temat wpływu społecznego i
środowiskowego firm systemu Coca-Cola
w Polsce, a także pełny raport społeczno-ekonomiczny za 2018 rok znajduje się
na stronie: https://raportcsr-cchellenic.pl/