Arkadia i Galeria Mokotów – dwa jedyne polskie czterogwiazdkowe centra handlowe należące do Unibail-Rodamco – z początkiem kwietnia br. wprowadziły nową kampanię reklamowo-marketingową pod hasłem „Unexpected shopping”.
„Unexpected Shopping” to nowa kampania firmy Unibail-Rodamco, wykreowana i realizowana przez agencję BETC SHOPPER. Jest to nowa koncepcja w reklamie – oryginalna i przełomowa, stanowiaca poważny wyróżnik czterogwiazdkowych centrów handlowych Unibail-Rodamco. Centra te są przestrzeniami reprezentującymi styl życia i kryją w sobie wiele niespodzianek. Proponują unikalne i zupełnie nieoczekiwane wrażenia: ekskluzywne marki, niezapomniane imprezy, nowatorski design, najwyższy poziom usług i idealne przyjęcie gości.
Strategia Unibail-Rodamco
Nowa kampania „Unexpected Shopping” została oficjalnie zainaugurowana w kwietniu 2014 roku w 13 europejskich stolicach, m.in. w Paryżu, Madrycie, Barcelonie, Wiedniu, Pradze, Warszawie i Sztokholmie.
Odważna i oryginalna kampania reklamowa odzwierciedla wrażenia zakupowe, czekające na klientów w czterogwiazdkowych centrach. Obrazuje ponadto różnorodność oferty w oparciu o takie segmenty, jak: uroda, kultura, gastronomia, moda, spędzanie wolnego czasu, imprezy.
– Z wielką pasją realizujemy strategię, zgodnie z którą chcemy się wyróżniać, wprowadzać innowacje i nieustannie zmieniać nasze centra w miejsca, w których warto bywać. W związku z tym proponujemy naszym gościom wrażenia daleko wykraczające poza zwykłe zakupy, gdzie na każdym kroku czeka na nich jakaś niespodzianka: ekskluzywne usługi, nowatorskie marki i niezapomniane wydarzenia – mówi Jakub Skwarło, Director of Operations Poland Unibail-Rodamco. – Ten absolutnie unikalny charakter naszych centrów oddaje nowa kampania marketingowa, zorganizowana pod hasłem „Unexpected Shopping”. Pragniemy, aby to właśnie nas klienci traktowali jako preferowany punkt odniesienia – dodaje Jakub Skwarło.
Unikalne wrażenia to podstawa
Nowa kampania marketingowa Unibail-Rodamco uwzględnia indywidualność i pozycjonowanie każdego z 24 centrów, a jednocześnie skupia je wokół jednego, nośnego hasła: „Unexpected Shopping”. Skierowana jest do wszystkich zidentyfikowanych grup docelowych. Odbywa się to z wykorzystaniem zindywidualizowanych, frapujących kreacji: kobiety, mężczyźni, dzieci, nastolatki, rodziny, emeryci etc.
Kampania eksponuje również wszystkie wrażenia, które mogą stać się udziałem klientów centrów i które znacznie wykraczają poza same zakupy, na przykład wypoczynek, jedzenie czy wydarzenia edukacyjno-rozrywkowe.
W centrum uwagi kampanii znalazła się główna atrakcja centrów Unibail-Rodamco, czyli obecne w nich marki. W kampanii zgodziły się uczestniczyć marki takie, jak Hollister, Forever 21, Marks & Spencer, Lego Store i Primark, które poprzez stworzone dla nich kreacje mogą same promować swoją obecność w tych wielkich obiektach handlowych.
Kreatywny zestaw szyty na miarę
Atuty centrów handlowych Unibail-Rodamco zostały wyeksponowane dzięki dwóm oryginalnym koncepcjom:
- Bardzo nośne dwuczęściowe kreacje: konsekwentna symbioza pomiędzy modelem i obiektem, wchodzącymi we wzajemną interakcję.
- Kreacje oparte na frazach i słowach komunikujących najwyższą jakość usług, ekskluzywny charakter imprez oraz wyjątkowe godziny otwarcia. Wszystko to utrzymane w tonie chwytliwym i jednocześnie zabarwionym humorem.
Dosłownie wszystko w tej kampanii było szyte na miarę. Do tego potrzebne były kreatywne i techniczne umiejętności wielu zdolnych osób, które rozumiały ideę koncepcji „Unexpected”.
Kampania w liczbach:
97 kracji
137 wizerunków
20 projektów na miarę
29 modeli
84 par butów
35 kapeluszy
18 torebek
6 ananasów
1 miecz japoński
2 metry trawnika
3 kamizelki ratunkowe
1 robot
5 łodzi podwodnych
3 tekturowe dinozaury
5 ośmiornic
100 balonów
1 pantera
1 lwiątko
1 źrebak
1 pies
1 kot
1 papuga
1 mewa
Potężny plan medialny
Kampania „Unexpected Shopping” ruszyła z początkiem kwietnia w całej Europie i opiera się na potężnym planie medialnym. Oto jej elementy:
- Jednoczesny start kampanii w 13 miastach: ponad 2 500 reklam na nośnikach i 70 wkładek prasowych;
- Przełomowa kampania medialna, podczas której kreacje siedmiu centrów działających w rejonie Paryża zostały umieszczone na 430 billboardach zainstalowanych na obwodnicy miasta – od 21 kwietnia;
- Reklama wielkoformatowa na tramwajach w Pradze;
- Reklama wielkoformatowa na stacji metra Plaça Catalunya w Barcelonie;
- Instalacja gigantycznego płótna na placu La Puerta del Sol w Madrycie;
- 12-stronicowy materiał redakcyjny w czasopiśmie ELLE, w całości poświęcony siedmiu centrom handlowym w rejonie Paryża;
- Dystrybucja oryginalnego plakatu w formacie A1 (w nakładzie ponad 300 000 egzemplarzy) z przeznaczeniem dla abonentów magazynów Gala, Grazia, Madame Figaro, La Parisienne i Marie-Claire.
***
***
Biuro prasowe Arkadii:
Monika Lewczuk-Kuropaś, tel. 603 612 161, e-mail: m.lewczuk@mediadem.pl
Biuro prasowe Galerii Mokotów:
Ewelina Szymeczko, tel. 606 938 438, e-mail: e.szymeczko@mediaforum.pl