6 grudnia 2018 na uroczystej gali wręczono nagrody zwycięzcom 7. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, organizowanego przez firmę doradczą PwC i „Puls Biznesu” we współpracy z PKO Bankiem Polskim, w której nagradzane są polskie firmy odnoszące sukcesy na międzynarodowych rynkach.
W 7. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” decyzją kapituły nagrody główne zostały przyznane:
- CCC S.A. w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
- Grupa Moventum w kategorii „Inwestor: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
- Amica S.A. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”
- Senetic S.A. w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa”
- Mutalo Group w kategorii „Debiutant na rynkach zagranicznych”
Dodatkowo kapituła przyznała także wyróżnienia:
- Inwestor: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa: Grupa Nowy Styl i Kross S.A.
- Inwestor: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa: Technitel Polska S.A.
- Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa: Synthos S.A. i Wielton S.A.
- Eksporter: Polska Firma Prywatna – małe i średnie przedsiębiorstwa: XTG S.A. i Zortrax S.A.
- Debiutant na rynkach zagranicznych: Erkado – Zbigniew Kozłowski oraz Elastic Cloud Solutions
Nagroda Specjalna za promocję
polskiej marki za granicą trafiła do Grupy Mlekovita, a tytuł Wizjonera
Ekspansji Zagranicznej otrzymał Michał Sołowow.
Polskie firmy są coraz lepiej przygotowane do zdobywania zagranicznych rynków. Podejmują się tego świadomie, opracowując odpowiednie strategie i sięgając po właściwe wsparcie. Narzędzi, które wspierają internacjonalizację, jest na szczęście coraz więcej. Począwszy od licznych programów finansowania tego typu przedsięwzięć, poprzez projekty wymiany know-how czy dopracowywania planu ekspansji.
Jacek Socha, wiceprezes PwC
Kolejne edycje konkursu ‘Polska Firma – Międzynarodowy Czempion’ są dowodem na to, że w Polsce mamy już nie tylko pokaźną liczbę firm zdolnych do zdobywania zagranicznych rynków, ale także w szybkim tempie rośnie wśród nich wiedza o tym, jak odnieść sukces. To pozwala na stały wzrost wartości polskiego eksportu. Obecnie jest on ponad trzykrotnie większy niż wtedy, gdy przystępowaliśmy do Unii Europejskiej. Gratuluję wszystkim wyróżnionym firmom i życzę dalszych sukcesów w ekspansji zagranicznej.
Jakub Papierski, wiceprezes PKO Banku Polskiego
Lista laureatów siódmej edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” dowodzi, że Polska nie jest już dostawcą tanich, nieprzetworzonych towarów. Nasze firmy są coraz bardziej zaawansowane technologiczne i mają coraz lepszy know-how, jeśli chodzi o poruszanie się po zagranicznych rynkach. Wyróżnione w tym roku firmy, m.in. z takich branż, jak IT, finanse czy AGD, nie tylko sprzedają, ale coraz więcej inwestują poza Polską. To dobra informacja dla gospodarki, ale także dla nas dziennikarzy. Cieszymy się, gdy możemy pisać o sukcesach polskich firm za granicą.
Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”
O konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”
Celem konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” jest promocja polskich firm prywatnych oraz spółek skarbu państwa odnoszących znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych jako inwestorzy lub eksporterzy oraz promocja korzyści, jakie z tytułu takiej działalności odnosić mogą nie tylko one, ale także cała polska gospodarka.
Konkurs jest
organizowany wspólnie przez firmę doradczą PwC i „Puls Biznesu”. Partnerem
strategicznym 7. edycji konkursu jest PKO Bank Polski, partnerami: KUKE, ARP i
KGHM. Konkurs został także objęty honorowym patronatem Ministerstwa Spraw
Zagranicznych oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości
i Technologii.