Handel w Praktyce

6 sposobów na skuteczne wprowadzenie nowej marki do oferty sklepu internetowego

Bez wątpienia celem każdego sklepu jest przynoszenie zysku ze sprzedaży właścicielowi. W praktyce oznacza to konieczność podjęcia szeregu działań, które doprowadzą do tego sukcesu. Jednym z nich jest nieustanna troska o ciekawą ofertę produktową.

Raport firmy Shoper* z 2019 roku podaje, że najważniejszym elementem, który wpłynął na wzrost przychodów w sklepach internetowych była rozbudowa oferty. Tak wskazało ponad 58 proc. badanych. Nowy asortyment to zawsze okazja do zwiększenia sprzedaży. Jak ją dobrze wykorzystać? Podpowiadamy, co warto zrobić, na przykładzie nowej marki klocków Laser Pegs**.

  1. Przygotuj plan działania.

Wprowadzenie nowej marki powinno być dokładnie przemyślane. Dlatego warto rozpisać wszystkie kroki, by niczego nie pominąć i jednocześnie sprawnie przechodzić między kolejnymi etapami. Możliwe, że któreś z zaplanowanych działań okaże się nieskuteczne – wtedy nie traci się energii na poszukiwanie nowego, tylko korzysta z przygotowanego planu. Od początku warto podzielić swoją aktywność na działania płatne oraz bezpłatne, a także uwzględnić różne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Skoro plan już jest – pora na kolejny krok.

  1. Buduj napięcie.

Gdy wprowadzasz nowość zadbaj o wzbudzenie zainteresowania produktem jeszcze na długo przed jego oficjalną premierą. W ten sposób zbudujesz potrzebę posiadania go dużo wcześniej. Tak działają bardzo duże marki, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby taki mechanizm zastosować także w mniejszym sklepie internetowym.

Zapowiadając nowy produkt możesz udostępnić opcję zakupu jeszcze przed fizycznym pojawieniem się go na rynku, tzw. pre-order. Klienci, którzy opłacą przedmiot – otrzymają go szybciej niż ci, którzy kupią w dniu premiery. Takie działanie bardzo korzystnie wpływa na poczucie wyjątkowości oferty, ekskluzywności. Są klienci dla których fakt zakupu towaru w pierwszej kolejności ma ogromne znaczenie. Warto tu także podkreślić limitowaną ilość dostępną w takiej formule zakupowej.

Laser Pegs jest już na rynku Polskim, ale ma go w swojej ofercie jedynie garstka sprzedawców, jest zatem okazja by dołączyć do tej grupy i skorzystać z efektu ekskluzywności towaru. Jak skutecznie zapowiedzieć nowość?

  • zakomunikuj ją odpowiednio – opisz korzystne warunki zakupu klocków, podkreśl limitowaną ilość. Przygotuj rabat na start sprzedaży i zapowiedz go. Informacje zamieść w sklepie, a także w swoich kanałach social media. W tym przypadku bardzo użyteczny będzie YouTube – jeśli go nie prowadzisz – najwyższa pora zacząć. Będziesz mógł tutaj zaprezentować filmy z zabaw klockami – co bezpośrednio może wpłynąć na zainteresowanie ich zakupem.
  • wzmocnij informację o nowości elementami graficznymi – zarówno na stronie sklepu, jak i w swoich kanałach social media. Dystrybutor klocków udostępni ci pakiet grafik oraz inne materiały, które będziesz mógł wykorzystać w tym celu.
  • dodatkowo możesz zainwestować w reklamę płatną w social media i Google wykorzystując grafiki udostępnione przez dystrybutora.
  1. Wyeksponuj produkt w sklepie.

Gdy rozpoczniesz oficjalną sprzedaż produktu – zadbaj o jego odpowiednie zaprezentowanie na stronie głównej sklepu. To miejsce, które klienci odwiedzają jako pierwsze – warto im pokazać nowość i w ten sposób zachęcić do zakupu. W tym celu można wykorzystać opcje graficzne dostępne w ramach oprogramowania sklepu, np. banner główny, slider czy okienka typu pop up. Sam produkt można również wyróżnić dodając element graficzny w postaci znaczka “nowość” lub dodatkowo stworzyć sekcję, która pozwoli go dokładnie zaprezentować.

W przypadku klocków Laser Pegs do dyspozycji będziesz miał informacje od dystrybutora na Polskę, a także treści ze strony producenta. To pozwoli ci w ciekawy sposób wyeksponować zabawki w swojej witrynie.

  1. Pochwal się produktem na zewnątrz.

Wykorzystaj do tego celu swoje kanały social media. Filmy i grafiki z klockami przykuwają oko i będą zachętą do odwiedzenia sklepu. Zaprezentowanie możliwości klocków, pokazanie, w jaki sposób można się nimi bawić – zadziała na wyobraźnię konsumentów.

Dotychczas wykorzystywane sposoby komunikacji z klientami sklepu mogą być także użyteczne. Może wysyłałeś newsletter? Informacja o nowości w ofercie będzie doskonałą okazją do przypomnienia o sobie.

Zawsze także warto zostawić sobie w zanadrzu możliwość poprowadzenia płatnych działań reklamowych.

  1. Zadbaj o content i pozycjonowanie.

Wspomniana już wyżej odpowiednia prezentacja nowego produktu w sklepie – to nie tylko działanie z wykorzystaniem elementów graficznych. To także praca contentowa. Czasem bywa tak, że wprowadzana marka jest nowością na rynku polskim – informacje dostępne o niej są np. w języku angielskim. Stworzenie wartościowych treści o marce, jej produktach będzie ogromną wartością dla potencjalnych klientów. Unikatowy content jest lubiany przez Google – jeśli twój tak zostanie oceniony – będzie wyświetlany osobom poszukującym informacji o danym produkcie. Tworząc treści zadbaj o rzetelne opisy, wzbogać je dodatkowo o zdjęcia czy filmy. Czasem konsumenci nie wiedzą jaki potencjał ma dana zabawka – jeśli im to zaprezentujesz – chętnie zakupią ją potem u ciebie.

Jeśli prowadzisz bloga – wykorzystaj także to miejsce do umieszczania informacji o nowości. Z czasem możesz także dodawać kolejne wzmianki o produkcie wykorzystując np. recenzje zadowolonych klientów.

  1. Wspieraj zainteresowanie produktem.

To chyba najdłuższy z etapów, który właściwie nie kończy się nigdy – dlatego warto zaplanować go niezależnie a jednocześnie podejść do niego elastycznie i obserwować rynek i klientów. Co możesz zrobić?

  • przede wszystkim wykorzystaj swoje kanały komunikacji do tego by od czasu do czasu przypomnieć o produkcie. Pojawił się nowy zestaw klocków? Jest już zatem okazja. Producent zaprezentował nowy film a na nim świetne przykłady konstrukcji z klocków? Udostępnij go także u siebie.
  • rozważ współpracę z influencerami lub blogerami, którzy ze względu na poruszaną tematykę swoich kanałów, mają zgromadzoną wokół nich interesującą i ciebie społeczność. Co mogą dla ciebie zrobić? Mogą zrecenzować produkt, pokazać go szerzej a także zaprezentować w jaki sposób się nim bawić. Obok zasięgów zyskujesz też dodatkowe, niepowtarzalne materiały do wykorzysta też w swoich działaniach.
  • zastanów się nad zorganizowaniem konkursu. Może poprosisz klientów o nagranie filmu lub zrobienie zdjęcia z gotową konstrukcją z klocków. Nagrodą może być kolejny zestaw Laser Pegs albo rabat na jego zakup. Zyskasz dzięki temu ciekawy content graficzny a klienci szansę na wygranie zabawki, która im się podoba.
  • gromadź materiały własne – poproś swoich klientów o zdjęcia gotowych budowli, filmy z rozpakowywania zestawu (unboxing) – dzięki temu otrzymasz dodakowy materiał do wykorzystania w kolejnych działaniach pro sprzedażowych.

Jak widać nowa marka czy też nowy producent w ofercie sklepu to zawsze szansa na zwiększenie dochodu. Nie obędzie się bez pracy własnej – jednak dzięki odpowiedniemu przygotowaniu efekty mogą cię pozytywnie zaskoczyć.

5% rabatu przy zakupie za 1000 zł klocków w hurtowni bemag.pl na hasło : RABAT LASER 5%

 Źródła:

*Raport 2018: Multiwyzwania, https://www.shoper.pl/static/raporty/raport-shoper-2018.pdf

Informacja dodatkowa o klockach:

**Laser Pegs to marka klocków konstrukcyjnych, które wyposażone są w światła LED. Dzięki temu każda stworzona z ich użyciem budowla staje się wyjątkowa. Materiał, z którego wykonane są klocki jest bezpieczny i trwały a zabawa z wykorzystaniem elementów podświetlanych to doskonała okazja do tworzenia niepowtarzalnych konstrukcji uwzględniających element dodatkowy, czyli podświetlenie. Uczy logicznego myślenia i działa niezwykle inspirująco na wyobraźnię dziecka.  Produkt przeznaczony dla dzieci od lat 5.

Dystrybutor na Polskę: www.bemag.pl

Powiązane artykuły