Ogólnopolska firma handlowa, posiadająca kilkanaście punktów na terenie Polski borykała się z trudnością rekrutacji oraz późniejszym zatrudnieniem odpowiednich kandydatów posiadających doświadczenie handlowe i znajomość rynku lokalnego w branży w której firma działała.
Wewnętrzny dział HR poszukiwał kandydatów przede wszystkim pasywnie, publikując ogłoszenie o pracę na portalach do tego przeznaczonych oraz w zakładce Kariera na stronie firmy. Doświadczenie i umiejętności kandydatów, którzy samodzielnie aplikowali na ofertę pracy nie spełniały wymagań firmy. Firma nie chciała jednak rezygnować ze swoich oczekiwań. Dużą wagę przykładała do tego, aby zatrudniony kandydat posiadał doświadczenie w sprzedaży asortymentu oferowanego przez firmę.
W związku z przedłużającą się rekrutacją i brakiem efektów firma musiała zastosować rozwiązania usprawniające proces rekrutacyjny.
Zastosowanie rozwiązań:
1. Pasywne poszukiwanie kandydatów – publikacja ogłoszeń, przegląd wewnętrznych baz kandydatów
2. Head Hunting
3. Aktywne poszukiwanie w mediach społecznościowych
4. Praca z poleceń potencjalnych i byłych kandydatów
5. Uczestnictwo w wydarzeniach branżowych i konferencjach – sieć kontaktów
6. Aktywny udział rekrutera w forach branżowych i nawiązywanie relacji
7. Kontakt z Przedsiębiorstwami z prośbą o polecenia handlowców
Zastosowanie rozwiązań zostało przekazane zewnętrznemu podmiotowi (agencja HR), która w imieniu firmy realizowała wszelkie działania.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom firma otrzymała kandydatów dopasowanych do poszukiwanego profilu. Równocześnie oddelegowanie zadania na zewnątrz pozwoliło zaoszczędzić czas, który został spożytkowany na wewnętrzne działania rozwojowe.
Jako wartość dodaną, zewnętrzny podmiot przygotował dla firmy raport sytuacji na rynku pracy uwzględniając kandydatów posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje.
Raport jest bardzo cenną wiedzą mówiącą o tym, w jaki sposób realizować proces rekrutacyjny w innych lokalizacjach, do których firma przygotowuje się w najbliższym czasie.