Handel w Praktyce

UOKiK – Wyjazdy wakacyjne – bezpieczne opalanie

  • Kremy do opalania, z filtrem, po opalaniu – sprawdziliśmy, czy informacje na twoich kosmetykach są prawidłowo zamieszczane.
  • Jedynie 18 z 243 partii kosmetyków miało nieprawidłowości (7,4 proc.) np. niewłaściwe oznakowanie produktów, mylne oświadczenia marketingowe czy problem z terminami trwałości.

​Pobierz raport z kontroli – sprawdź, co weryfikowali inspektorzy Inspekcji Handlowej. Zobacz wykaz przedsiębiorców i produktów, które skontrolowaliśmy.

https://player.vimeo.com/video/569267491
Pobierz wypowiedź Małgorzaty Cieloch, rzecznika prasowego UOKiK

– W czasie wakacji jesteśmy szczególnie narażeni nie tylko na działanie promieni słonecznych, ale również na różnego rodzaju oszustwa w internecie. Podczas bezpiecznego opalania zachęcamy do sprawdzenia naszego symulator zagrożeń w internecie – konsument.edu.pl. (…) Jest to strona internetowa, która symuluje portal społecznościowy, na którym, obok zwykłych postów informacyjnych znajdują się pułapki. Jest ich aż 10. Pokazują sytuacje, w których możemy się znaleźć jeśli na przykład będziemy oszukani przez nieuczciwego sprzedawcę w internecie lub ktoś będzie próbował wyłudzić nasz kod BLIK czy ukraść naszą tożsamość. Zachęcam do zerknięcia do naszej społeczności – mówi Małgorzata Cieloch, Rzecznik Prasowy UOKiK.

Masz wątpliwości? Skontaktuj się z Inspekcją Handlową.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie

Powiązane artykuły