Do sieci Odbiór w Punkcie, tworzonej przez placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, dołączyły automaty paczkowe w placówkach pocztowych i Biedronkach. Poczta dysponuje obecnie największą siecią click & collect, która umożliwia dogodny odbiór paczek w 12 tys. lokalizacji, a popularność tej formy odbioru stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220% w stosunku do roku ubiegłego.
Rozwój sieci Odbiór w PUNKCIE wpisuje
się w strategię spółki, która zakłada zwiększenie udziału w rynku KEP
(kurier, ekspres, paczka).
– Możliwość odebrania przesyłki
w wybranym miejscu, o dogodnej porze, przy okazji robienia zakupów,
tankowania samochodu czy w ramach spaceru to odpowiedź na potrzeby
klientów. Poczta Polska konsekwentnie rozwija sieć Odbioru w Punkcie.
Dołączają do niej automaty paczkowe, z których można korzystać
w wybranych placówkach pocztowych oraz sklepach Biedronka. Dziś kluczem
do sukcesu na rynku w coraz większym stopniu staje się wygoda odbioru
e-zakupów – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Obecnie co czwarta przesyłka jest
obierana w jednym z punktów sieci Poczty Polskiej, a popularność tej
formy dostawy stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu
przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220% w stosunku do roku
ubiegłego. W okresie przedświątecznym już co trzecia paczka będzie
dostarczana do punktów odbioru i automatów paczkowych. Spółka udostępnia
również klientom indywidualnym w każdej placówce możliwość nadania
pocztowej przesyłki do odbioru w wybranym punkcie na terenie całej
Polski. Szczegółowa lista punktów odbioru znajduje się na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl
W każdym
miesiącu 2019 roku miliony przesyłek trafiają do sieci Odbiór
w PUNKCIE. Ponad połowa z nich odbierana jest w placówkach pocztowych,
pozostałe w punktach partnerskich. Spośród wszystkich 12 tys.
lokalizacji 6 tys. to sklepy Żabka.
– Nadawanie i odbiór
paczek jest najszybciej rozwijającą się usługą spośród wszystkich
oferowanych w Żabce. Zabiegani klienci doceniają intuicyjny i szybki
system obsługi oraz dostępność usługi (6 tys. sklepów w całej Polsce).
Najwięcej paczek przechodzi przez nasze sklepy w poniedziałki i środy.
Rekordowym dniem był w tym roku 10 października, w którym obsłużyliśmy
aż 75 tys. przesyłek. W ostatnim kwartale spodziewamy się wzrostu
obsługiwanych przez nas paczek – mówi Anna Grabowska wiceprezes ds. komercyjnych firmy Żabka Polska.
Opublikowany niedawno raport Poczty Polskiej „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce 2014–2023” zakłada, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Oznacza to wzrost o 78% w stosunku do ubiegłego roku. Prognozowany średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019–2023 wyniesie 11%. Wartość rynku KEP w Polsce w 2023 roku będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł.