W 2019 roku klienci Poczty Polskiej wydali ok. 425 mln złotych na produkty sprzedawane w placówkach. Sprzedaż prasy i książek to aż 25% przychodu z działalności handlowej.
Poczta Polska notuje stały wzrost sprzedaży produktów handlowych, które mają poprawić rentowność sieci placówek. Klienci wysyłają coraz mniej listów, dlatego operator pocztowy rozwija inne obszary biznesowe, by móc zapewnić wszystkim obywatelom dostęp do usług komunikacyjnych.
Klienci na poczcie kupują coraz chętniej, a sięgają głównie po artykuły sezonowe, prezentowe i okolicznościowe, związane ze świętami. W 2019 najlepiej sprzedawały się: długopisy, książki i książeczki dla dzieci, baterie, słodycze oraz portfele.
Poczta coraz większy nacisk kładzie na ofertę wydawniczą. W ubiegłym roku sprzedaż prasy oraz książek stanowiła 25% przychodów z jej działalności handlowej. Hitem sprzedażowym w listopadzie i grudniu, a także w rankingu z całego minionego roku, okazała się książka Olgi Tokarczuk „Bieguni”. W okresie przedświątecznym w placówkach pocztowych sprzedano blisko 50 tys. egzemplarzy książek Noblistki. Oprócz beletrystyki klienci Poczty chętnie kupują książki o zdrowiu, takie jak „Leki prosto z natury” oraz „Jak czytać wyniki badań”. Dużą popularnością cieszą się też repetytoria ósmoklasisty. Do grupy pocztowych bestsellerów można również zaliczyć przewodnik „Polska. Wyjątkowe weekendy i wakacje” oraz serię „Rozmówki na każdy wyjazd”.
– W naszych placówkach klienci mogą skorzystać z bogatej oferty usług pocztowych i finansowych, a przy okazji kupić książkę, grę planszową, zabawkę lub upominek. Sprzedaż wydawnictw jest szczególnie ważna dla mieszkańców wsi i mniejszych miejscowości, gdzie nie ma wielu księgarń – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Od lutego rusza sprzedaż produktów walentynkowych. Oczywiście nadal fundamentem oferty handlowej w placówce pozostają towary pocztowe: koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.