Handel w Praktyce

Mfind.pl: Ponad 60% konsumentów cyfrowych w Polsce szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie. Rewolucja w sprzedaży polis coraz bliżej?

Z badania KPMG wynika, że 62% konsumentów cyfrowych w Polsce (grupa do której należy 3,5 mln dorosłych Polaków) gromadzi informacje o ubezpieczeniach w internecie, a 29% z nich dokonuje również zakupu polisy online.

 

Osoby kupujące polisy w internecie jako główne zalety tego kanału sprzedaży wymieniły wygodę i szybkość transakcji oraz możliwość porównania ofert.

 

Co ciekawe, sposób zakupu w dużym stopniu zależy od rodzaju produktu ubezpieczeniowego. Konsumenci najchętniej kupują online polisy turystyczne (41%) oraz komunikacyjne (36%). Polacy rzadziej decydują się z kolei na zakup przez internet ubezpieczenia mieszkania (tylko 26% badanych).

 

– Polisy komunikacyjne to najpopularniejszy w naszym kraju rodzaj ubezpieczeń. Ostatnie miesiące przyniosły podwyżki cen obowiązkowego OC, które są następstwem m.in. wytycznych KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych, które obowiązują już od końca marca 2015 r. Nadzór wymaga, aby ubezpieczyciele wypłacali adekwatne odszkodowania i nie zaniżali wypłat za szkody w pojazdach. Z drugiej strony kancelarie prawne i odszkodowawcze uzyskują dla swoich klientów coraz wyższe zadośćuczynienia za szkody osobowe. W tej sytuacji ubezpieczyciele muszą ponosić coraz większe wydatki związane z likwidacją szkód, a to skutkuje podwyżkami cen ubezpieczenia OC. Przewidujemy, że polisy w 2016 roku mogą jeszcze podrożeć ze względu na podatek bankowy, który dotknie także ubezpieczycieli.

 

Dlatego stopniowo coraz więcej Polaków będzie szukało tańszych ofert, przede wszystkim w internecie, gdzie funkcjonują porównywarki ubezpieczeniowe. Ponadto z badania KPMG jasno wynika, że klienci cenią wygodę, szybkość transakcji oraz możliwość porównania polis. To kolejny argument, który przemawia za rozwojem internetowych kanałów sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Dzięki porównywarkom już teraz możemy świadomie kupić najtańszą polisę nie wychodząc z domu przekonuje Bartłomiej Roszkowski, jeden z założycieli porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

 

Więcej o badaniu przeczytasz w serwisie Akademia ubezpieczeń mfind.

 

Znalezienie w internecie najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego może być szybkie i proste dzięki porównywarce mfind.pl, która cechuje się:

  • samodzielnym sprawdzaniem historii wypadkowej przy współpracy z ubezpieczycielami.
  • przedstawianiem rzetelnych i obiektywnych wyników kalkulacji ofert największej liczby ubezpieczycieli – współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Proama, Benefia, AXA Direct, You Can Drive, MTU, LINK4, Liberty Ubezpieczenia. mfind.pl porównuje i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia spośród nawet 76 ofert ubezpieczycieli.
  • możliwością stworzenia indywidualnego konta klienta umożliwiającego zachowanie wszystkich wprowadzonych danych dotyczących kierowcy oraz samochodu.
  • bezpieczeństwem danych użytkowników, które udostępniane są wyłącznie towarzystwom ubezpieczeniowym w celu przygotowania konkretnej oferty ubezpieczenia.
  • oficjalnym informowaniem o podjętej współpracy reklamowej z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi
  • największą, kompletną bazą samochodów wśród internetowych porównywarek OC/AC z wygodną, intuicyjną wyszukiwarką.
  • pomocą specjalistów z branży ubezpieczeniowej, którzy przygotowują ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz odpowiadają na wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Doradcy mfind.pl troszczą się o Klientów także w trakcie likwidacji szkód.

 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków słyszało o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a już 30% skorzystało z zakupu polisy OC/AC online.

Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% Polaków kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji. Co więcej, klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie – trend ten potwierdza ponad 97% badanych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy. Z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie.

 

Informacje o firmie

mfind

www: https://mfind.pl/

 

mfind.pl jest jednym z największych w Polsce serwisów internetowych umożliwiających porównanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych – od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz autocasco (AC). Portal oprócz porównywarki OC/AC obejmuje również Akademię mfind – poradnikowy serwis ubezpieczeniowy publikujący aktualności, praktyczne porady i ciekawostki z branży. Serwis współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Gothaer, Proama, Benefia Vienna Insurance Group, AXA Direct, Generali, UNIQA, ERGO HESTIA, LINK4, Allianz, Liberty Ubezpieczenia. Od początku swojej działalności mfind odwiedziło ponad 1,4 mln klientów, a liczba ta dynamicznie rośnie.

 

W 2015 roku udziałowcem spółki mfind został fundusz Internet Ventures FIZ, którego współudziałowcami są Krajowy Fundusz Kapitałowy i MCI Management. Wartość transakcji wyniosła 6 mln złotych, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój serwisu.

 

Kalkulator OC mfind zapewnia użytkownikom oszczędność czasu i pieniędzy. Jego kluczowym atutem jest dokładność porównania ofert. W serwisie mfind każdą polisę można kupić online, a wyliczona cena nie różni się od tej w towarzystwie ubezpieczeniowym. Porównywarka mfind dba również o bezpieczeństwo transakcji, które chroni certyfikat spełniający wymogi największych banków i ubezpieczycieli.

 

Więcej informacji www.mfind.pl.

Powiązane artykuły