Handel w Praktyce

Mattel wprowadza na rynek Barbie Loves the Ocean — pierwszą kolekcję lalek z przetworzonego plastiku, który zamiast trafić do oceanów*, daje początek nowym zabawkom

Nowe lalki Barbie Loves the Ocean zostały wykonane w 90% z plastiku zebranego z terenów w odległości 50 km od linii brzegowej oceanów, na których nie funkcjonują formalne systemy zbierania odpadów. Takie pozyskiwanie i wykorzystanie surowca przez Mattel ma inspirować i angażować dzieci do budowania bardziej ekologicznej – zielonej przyszłości. To także kolejny krok do realizacji celu firmy Mattel, by do 2030 roku, wszystkie produkty i opakowania były wykonane w 100% z tworzyw pochodzących z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia lub biopochodnych.

Lalka, która pomaga zmieniać światFirma Mattel od zawsze ma świadomość, że mała lalka może wywierać wielki wpływ. Patrząc w przyszłość, Barbie® chce rozwijać swoją rolę i tworzyć lepszy świat dla wszystkich dzieci, koncentrując się na różnorodności i integracji, równych szansach i zrównoważonym rozwoju w następujący sposób:· Kolekcja trzech lalek Barbie Loves the Ocean powstała w 90% z plastiku pozyskanego z terenów przybrzeżnych, na których nie wdrożono systemów zbierania odpadów. Plastik, zamiast trafić do oceanów został wykorzystany do produkcji korpusów lalek. Linię lalek uzupełnia zestaw do zabawy (Bar na plaży) wraz z akcesoriami wykonany w ponad 90% z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Wysokie standardy produkcji zabawek Mattel zostały zachowane również przy produkcji tych lalek, zapewniając jakość zabawy, jakiej rodzice oczekują od Barbie.· Forest Stewardship Council (FSC) – Barbie planuje, aby do końca 2021 roku papier oraz materiał zawierający włókna drzewne zawarte  w opakowaniach pochodził w 95% z recyklingu lub posiadał certyfikat Forest Stewardship Council (FSC).· Nowy odcinek Barbie Vlog – „Barbie opowiada, jak możemy dbać o planetę”. W najnowszym vlogu Barbie uczy młodych fanów, jak ważne jest dbanie o naszą planetę, na przykład poprzez zmianę codziennych nawyków. Barbie Vlog to ciesząca się popularnością seria filmików online, w której Barbie rozmawia ze swoimi fanami i fankami, a jednocześnie przekazuje treści edukacyjne i staje się wzorem do naśladowania, a także dostarcza rozrywkę nawiązującą do trendów na YouTube (np. wyzwania typu „zrób to sam”).· „The Future of Pink is Green™” – nowa kampania marki, w której zestawiono kultowy róż marki z kolorem zielonym, kojarzonym z ekologią i ochroną planety. Celem kampanii jest edukacja dzieci w zakresie zrównoważonego rozwoju w zrozumiały dla nich sposób.

62-letnia historia Barbie to nieustanna ewolucja, której celem jest jeszcze lepsze odwzorowanie rzeczywistości, która otacza dzieci. Barbie Loves the Ocean to najlepszy przykład inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju, która ma pomóc stworzyć przyjazne środowisko dla pełnego rozwoju kolejnych pokoleń. Z pasją zwiększamy zakres i zasięg naszych działań, aby inspirować dzieci do bycia częścią zmian, które mogą zmienić świat.

Lisa McKnight, Senior Vice President and Global Head of Barbie & DollsLalki i dużo więcej…Nowe lalki Barbie Loves the Ocean to jedna z wielu inicjatyw wspierających korporacyjny cel Mattel, aby wykorzystywać 100% materiałów z odzysku, nadających się do recyklingu lub biodegradowalnych w produktach i opakowaniach do 2030 roku.W maju 2021 roku koncern uruchomił program Mattel PlayBack, który pozwala na zbieranie nieużywanych zabawek i ponowne ich wykorzystanie do produkcji nowych.W programie Drive Toward a Better Future firma podjęła wyzwanie, by do 2030 roku wszystkie metalowe samochodziki Matchbox, ich zestawy oraz opakowania były wykonane z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia lub biopochodnych.W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek kilkanaście zabawek, które również wpisują się w to zobowiązanie. Są wśród nich: Fisher-Price® Eko Piramidka z kółek i Fisher-Price® Pierwsze Klocki Malucha, wykonane z biopochodnych tworzyw sztucznych oraz trzy zestawy MEGA Bloks®, wyprodukowane z biopochodnego plastiku. Na szczególną uwagę zasługuje także UNO® Nothin’ But Paper – pierwsza, nadająca się w pełni do recyklingu gra karciana UNO® pozbawiona celofanowych materiałów opakowaniowych.Więcej informacji o działaniach Barbie na rzecz ochrony planety można znaleźć na Barbie.com/EnvironmentalImpact.Informacje na temat działań Mattel na rzecz zrównoważonego rozwoju znajdują się na stronie internetowej https://corporate.mattel.com/en-us/citizenship/sustainability.*Plastikowe elementy wykonane w 90% z plastiku pochodzącego z okolic położonych w odległości 50 km od dróg wodnych, na obszarach, w których nie funkcjonują formalne systemy zbierania odpadów. Nie dotyczy głowy, butów, tabletu i latarenki plażowej.

Powiązane artykuły