Dziś większość innowacji nowej generacji staje się standardem, a producenci OEM skupiają się na inteligentnych technologiach mobilnych, aby wyróżnić swoje produkty
Producenci oryginalnego sprzętu (ang. original equipment manufacturers, OEM) w coraz bardziej konkurencyjnej atmosferze panującej na globalnym rynku samochodów luksusowych badają nowe sposoby różnicowania i pozycjonowania swoich marek, próbując tym samym zyskać przewagę nad konkurentami. Aby nadążyć za popytem i potrzebami klientów, producenci OEM z segmentu luksusowego branży motoryzacyjnej dostosowują się także do różnych pojawiających się trendów społecznych i technologicznych. Przykładowo na popularności zyskują mniejsze, oszczędne w zużyciu paliwa samochody luksusowe, ponieważ wielkość przestała być kluczową cechą pojazdu luksusowego.
Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej formy doradczej, pt. „Przyszłość globalnego rynku pojazdów luksusowych” (ang. Future of the Global Luxury Vehicle Market) wynika, iż coraz bardziej popularne stają się kompaktowe sedany, SUV-y i crossovery, a to dzięki temu, że zaciera się granica pomiędzy pojazdami luksusowymi i samochodami z segmentu premium. Coraz więcej producentów OEM z rynku masowego wprowadza modele luksusowe, podczas gdy tradycyjni producenci samochodów luksusowych poszerzają ofertę poprzez wprowadzanie modeli z niższych segmentów. Często są one dostępne w bardziej atrakcyjnej cenie. Potrzeba ograniczenia kosztów rozwoju produktów doprowadziła również do częstszego współdzielenia koncepcji pomiędzy samochodami masowymi i luksusowymi.
„Producenci OEM muszą znaleźć złoty środek przy różnicowaniu modeli masowych i luksusowych” – uważa Shwetha Surender, analitk branży motoryzacyjnej Frost & Sullivan. „Choć nadal ważne są takie kwestie jak postrzeganie marki, cena i doświadczenia klienta, to jednak najnowsza technologia pod maską, lepsza łączność we wnętrzu auta oraz odważna aerodynamiczna sylwetka dodają luksusowemu samochodowi czegoś wyjątkowego, co podnosi jego rangę i wyróżnia go z tłumu”.
Jedna ze strategii różnicowania polega na oferowaniu w modelach luksusowych dodatkowych elementów wyposażenia w standardzie jak np. wyświetlacza 3D czy systemów zapobiegania kolizjom. Także system łączności pojazdu oraz jazda autonomiczna stają się kluczowymi parametrami, na podstawie których marki będą oceniane w przyszłości.
„Nowe samochody luksusowe, które oferują niezwykle inteligentne technologie z zakresu mobilności oraz usługi powiązane, z impetem wkroczą na rynek globalny, tym bardziej że według prognoz w najbliższych latach większość produktów luksusowych będą nabywali przedstawiciele pokoleń X i Y” – zauważa Shwetha Surender. „W oczekiwaniu na ten trend producenci aut luksusowych, jak Daimler i BMW, wprowadzają sedana CLA i modele serii 3 w cenie około 30 000 USD”.
Ponadto producenci OEM z segmentu luksusowego inwestują w wyszukiwanie i analizę danych, aby umożliwić gładkie przejście od narzędzi on-line do off-line i zapewnić nabywcom pojazdów luksusowych wyjątkowe doznania związane z marką.
- Zapraszamy na Biznes&Trendy 2025 – dowiedz się i zbuduj przewagę w biznesie
- Targi RetailShow 2023 już w listopadzie
- Targi hybrydowe w Rekman – wygodne kontraktacje dopasowane do klienta
- Targi INSIGHTS-X – już jutro!
- Od rozwiązań dla branży FMCG po usługi dla pszczelarstwa – znamy już zwycięskie projekty konkursu Herosi na Starcie!