Warszawa, 8 stycznia 2019. Interaktywne, cyfrowe nośniki prezentujące aktualną ofertę, treści informacyjne, a także umożliwiające natychmiastowe przejście do szerszej oferty on-line – to niektóre z nowoczesnych rozwiązań, z których korzystać mogą klienci otwartego właśnie sklepu sieci sportowej Decathlon. Nowy sklep jest częścią unikalnego parku handlowego Vis a Vis Wilanów Street Mall. Nanovo pełni rolę partnera technologicznego w tym projekcie, odpowiadając za zaprojektowanie i wdrożenie cyfrowej komunikacji w sklepie.
Lokalizacja urządzeń została precyzyjnie określona, jest ściśle powiązana ze ścieżką Klienta. Aleje sklepu stanowią przemyślane arterie, których rolą jest komunikacja, prezentacja fizycznych produktów, informacja oraz cyfrowe wsparcie sprzedaży. Nośniki emitują treści dopasowane do konkretnego działu, dzięki nim można zapoznać się z pełną ofertą sklepu, ale też od razu wybrać interesujący towar i dokonać jego zakupu na miejscu lub z dostawą do domu. To część udogodnień jakie zostały zaprojektowane i wprowadzone w nowym formacie Decathlon. Nowy format sklepu Decathlon wpisuje się w światowy trend PHIGITAL, czyli połączenie komunikacji digital’owej z przestrzenią fizycznych sklepów.
– Nowy sklep, w którym kupić można niemal wszystko, co potrzebne jest do czynnego uprawiania sportu, stworzony został przede wszystkim z myślą o konsumencie. Mieliśmy na uwadze to, że dziś takie miejsce powinno pełnić również rolę usługi, przyczyniając się do umacniania relacji marki i sieci z amatorami sportów. Służą temu zarówno sam projekt architektoniczny, układ przestrzenny, wystrój, jak i technologiczne wsparcie sklepu – mówi Dariusz Sobczak z zarządu Nanovo odpowiedzialny za rozwój nowych projektów.
Rolą Nanovo było wsparcie Klienta w realizacji koncepcji cyfrowej komunikacji w sklepie oraz wdrożenie infrastruktury sprzętowej wraz z potrzebnym oprogramowaniem do prezentacji i zarządzania treściami. Rozwiązanie to wraz z pozostałymi projektami wdrażanymi przez Decathlon w nowym formacie sklepów, jak technologia RFID zintegrowana z inteligentnymi przymierzalniami, tworzą wyjątkowe doświadczenia dla użytkowników.
– Wierzymy, że zacieranie granic pomiędzy offline a online, gdzie klienci mogą kupić produkt na miejscu ale również zapoznać się z pełną ofertą, przeczytać opinie klientów i złożyć zamówienie z dostawą do domu – dzięki kioskom interaktywnym i dedykowanym do tego ekranom, to klucz do efektywnych zakupów. Nasze sportowe sklepy przyszłości to nie tylko powierzchnie pełne technologii, to miejsca gdzie w łatwy sposób doświadcza się produktów i dokonuje zakupów – podkreśla Wojciech Zięba Dyrektor E-commerce & Omnichannel w Decathlon Polska.
– Misją Decathlon jest upowszechnianie radości i korzyści płynących z uprawiania sportu. – dodaje Bartosz Żochowski, Lider sklepu Decathlon Wilanów. – Dokładamy wszelkich starań, aby sport stał się dostępny dla wielu. Dzięki zastosowaniu w Decathlon Wilanów nowych rozwiązań technologicznych zapewniamy dostęp do bogactwa sportowego z dostawą nawet tego samego dnia. Koncept, który wystartował w ramach Vis a Vis Wilanów jest zupełnie nową odsłoną, z którą właśnie tutaj nasi klienci będą mieli okazję zapoznać się jako pierwsi w Polsce.
Nowo otwarty, warszawski sklep Decathlon należy do coraz popularniejszych w handlu tzw. „formatów kompaktowych”. Odpowiadają one na zmieniające się trendy zakupowe. Dzięki technologii, można lepiej zidentyfikować potrzeby klienta, przez co otrzyma on produkty i usługi spełniające jego rzeczywiste, niezaspokojone i te ukryte potrzeby.
Nanovo to młoda polska spółka technologiczna której specjalizacją jest integracja zaawansowanych rozwiązań w przestrzeni offline. Spółka koncentruje się na rozwoju technologii i usług z obszaru multimedia & digital signage. Nanovo kieruje swoje usługi do branż retail, , nieruchomości, horeca, public, transport. Rozwiązania Nanovo bazują na autorskim oprogramowaniu SIGNIO które zostało zbudowane i jest rozwijane przez zespół technologiczny spółki. W skład systemów mogą wchodzić wyświetlacze elektroniczne (bardzo szerokiego spectrum), które prezentują takie treści jak informacje, reklamy i inne wiadomości (np. komunikaty korporacyjne i marketingowe). Opracowane przez specjalistów z firmy unikalne oprogramowanie SIGNIO stało się już znakiem firmowym Nanovo. Wykorzystane zostało m.in. we współpracy z takimi firmami jak operator telekomunikacyjny Play, salony perfumeryjne Sephora, sieć restauracji Dunkin’ Donuts czy w zakładach produkcyjnych Procter&Gamble. Znajdujące się w ofercie Nanovo rozwiązania znalazły też zastosowanie w warszawskim biurze usług wspólnych Royal Bank of Scotland czy polskiej siedzibie EY.