Handel w Praktyce

Bezpieczne e-zakupy z BRE Ubezpieczenia

BRE Ubezpieczenia TUiR S.A. – twórca innowacyjnych programów bancassurance dla sektora finansowego – przygotował nowatorskie ubezpieczenie przy e-płatności mTransfer w mBanku.

Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci dokonujący zakupów w internecie są chronieni na wypadek, gdy nieuczciwy sprzedawca nie wyśle przesyłki, za którą zapłacili on-line, bądź gdy jej zawartość będzie inna od deklaracji (np. atrapa). W takiej sytuacji klienci posiadający ubezpieczenie przy mTransferze otrzymają odszkodowanie pokrywające koszt transakcji, w tym również koszt wysyłki towaru. Z ubezpieczenia mogą skorzystać klienci indywidualni, który dokonują zakupów za kwotę od 100 PLN do 10.000 PLN.

Wdrożona wspólnie z bankiem prosta i intuicyjna funkcjonalność w elektronicznych przelewach mTransfer pozwala na skorzystanie z ubezpieczenia zakupu towaru w łatwy i przystępny sposób. By skorzystać z ubezpieczenia wystarczy jednym kliknięciem zaznaczyć opcję „Chcę ubezpieczyć zakup towaru poprzez mTransfer” podczas dokonywania płatności. Składka za ubezpieczenie to 5% wartości transakcji przy zakupach o wartości do 1.000 PLN oraz 3% przy zamówieniach o wartości przewyższającej 1.000 PLN. Jest ona pobierana automatycznie podczas transakcji.
„Biorąc pod uwagę potrzeby klientów mBanku, korzystających z e-zakupów, stworzyliśmy produkt, który zapewnia ochronę przed nieuczciwymi sprzedawcami w internecie. Dzięki ubezpieczeniu przy mTransferze klient zyskuje gwarancję zwrotu poniesionych kosztów w przypadku, gdy nie otrzyma towaru, otrzyma pustą przesyłkę lub atrapę zamiast zamówionego przedmiotu. To także idealna alternatywa dla – zwykle droższych – przesyłek pobraniowych, które wybierają klienci właśnie w obawie przed niesprawdzonymi sklepami internetowymi. Co ważne, nasze ubezpieczenie działa zarówno w przypadku dokonywania zakupów od indywidualnych sprzedawców, na aukcjach internetowych czy od firm prowadzących sklepy internetowe” – podkreśla Magdalena Marciniak Dyrektor ds. Rozwoju Produktu w BRE Ubezpieczenia TUiR S.A.

Dokonując zakupów w internecie, klient ma zazwyczaj do wyboru kilka opcji płatności: przesyłkę pocztową, przesyłkę kurierską czy przesyłkę „za pobraniem” – płatną dopiero przy odbiorze towaru od dostawcy. Cena każdej z usług może się różnić nie tylko w zależności od wybranej opcji, ale również w zależności od czasu dostarczenia (przesyłki ekspresowe lub zwykłe), a także od gabarytów zamówionego towaru (waga i rozmiar). Decydując się na np. zakup sanek dziecięcych za 120 złotych, koszt wysyłki wynosi od 10 złotych przy przesyłce pocztowej do aż 30-40 złotych przy przesyłce pobraniowej. Koszt ubezpieczenia transakcji przy płatnościach mTransferem na kwotę 120 złotych wynosi jedynie 6 złotych. Oznacza to, że klient korzystający z płatności elektronicznych, który ubezpieczyłby transakcję mTransfer mógłby komfortowo i pewnie zapłacić za towar przed wysyłką, co istotnie obniżyłoby cenę zakupionego towaru. W przytoczonym przypadku całkowity koszt zakupu sanek o wartości 120 złotych opiewałby zatem na kwotę 136 złotych, nie zaś 150 czy 160 złotych w przypadku przesyłki „za pobraniem”.

„BRE Ubezpieczenia specjalizuje się w innowacyjnych rozwiązaniach dla sektora finansowego, których celem jest jak najpełniejsze wykorzystanie atutów partnera w jego relacji z klientem końcowym. W przypadku dokonywania transakcji on-line, główną przeszkodą w zwiększaniu wolumenu transakcji jest obawa klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami. Nowa funkcjonalność szybkich płatności w ramach usługi mTransfer została opracowana specjalnie z myślą o klientach mBanku, którym zapewnia należytą ochronę podczas zakupów w sieci. Nowatorskie ubezpieczenie usługi mTransfer już docenili klienci mBanku – korzysta z niej średnio kilkadziesiąt osób dziennie” – mówiPaweł Zylm, Prezes Zarządu BRE Ubezpieczenia TUiR S.A.

Rozwiązania oferowane i współtworzone przez BRE Ubezpieczenia zostały nagrodzone m.in.: Godłem Teraz Polska, Laurem Konsumenta w kategorii Odkrycie Roku 2012, tytułem Firma Roku 2011 przyznanym przez Kapitułę Polskiego Klubu Biznesu, Certyfikatem Najwyższa Jakość – Produkt Roku 2009, 2012 i 2013, w tym specjalnym wyróżnieniem Perła Najwyższej Jakości, a także tytułem Euromarka.

Ponadto, ubezpieczyciel może pochwalić się Rekomendacją Gazety Bankowej oraz tytułem Hit Roku, ALICJA 2007 miesięcznika Twój Styl, EUROPRODUKT – w konkursie pod patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz wyróżnieniem „Indywidualność Rynku – Merkury 2007”. BRE Ubezpieczenia otrzymało również prestiżowy tytuł „Najlepszy partner w biznesie 2012” oraz wyróżnienie specjalne w konkursie „Srebrny Parasol” – obie przyznane przez redakcję Home&Market – a także nagrodę „Byka” przyznaną przez redakcję Gazety Giełdy Parkiet w konkursie „Byki i Niedźwiedzie” za aplikacje mobilne. W lipcu 2013 Towarzystwo BRE Ubezpieczenia odebrało także wyjątkową nagrodę – Perła Najwyższej Jakości 2013 – przyznaną przez Kapitułę Konkursu Quality International Najwyższa Jakość.

Powiązane artykuły