Grupa Alibaba, chiński gigant e-commerce, pochwaliła się dobrymi wynikami z 4 kwartał 2019, które przewyższyły oczekiwania analityków. Całkowite przychody wzrosły o 38 procent do 23,19 miliarda USD, podczas gdy zysk netto skoczył o 62 procent do 7,2 miliarda USD. Tendencja wzrostowa może się jednak odwrócić. Dyrektor generalny Daniel Zhang ostrzegł, że koronawirus może w konsekwencji mieć znaczący wpływ na chińską gospodarkę i biznes Alibaby.
Alibaba, obecnie wyceniana na 589 miliardów dolarów, jest największą chińską firmą internetową i często nazywaną „chińskim Amazonem”. Biorąc pod uwagę ich podobne modele biznesowe – obie firmy znane są przede wszystkim z działalności e-commerce, ale oferują również inne usługi, w tym usługi w chmurze. Podobieńst między tymi dwiema firmami jest więcej, jednak Alibaba wciąż ma długą drogę do osiągnięcia przychodów firmy Amazon. Przychody ze sprzedaży w wysokości 87,4 miliarda dolarów za IV kwartał Amazona są prawie czterokrotnie wyższe niż w Alibaba. Jak się jednak okazuje to Alibaba osiąga większe zyski. Pod tym względem Alibaba pokonał już Amazona. Zysk operacyjny Amazona za IV kwartał wyniósł 3,88 miliarda dolarów, podczas gdy Alibaba może się pochwalić zyskiem na poziomie 5,68 miliarda dolarów.