Po przejęciu polskich sklepów Tesco szybko rozwijająca się sieć dyskontów Netto Polska rozpoczęła ukierunkowane poszukiwania nowego CEO. Przyszły dyrektor generalny będzie odpowiadał za całokształt działalności sieci, która w ciągu najbliższych 18 miesięcy podwoi swoją wielkość.
Po ostatecznym zatwierdzeniu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejęcia Tesco przez Netto wiosną tego roku, w Netto Polska trwa obecnie proces transformacji 300 byłych marketów Tesco w ramach kompleksowego rozwoju sieci. W ciągu półtora roku liczba jej placówek handlowych zwiększy się do ok. 700.
Ten znaczący wzrost odbędzie się z nowym CEO za sterami firmy. Netto rozpoczęło już poszukiwania przyszłego dyrektora generalnego sieci, którego zadaniem będzie zaspokojenie strategicznych ambicji w zakresie ekspansji na rozwijającym się polskim rynku.
– Po podwojeniu swojej wielkości w ciągu najbliższego półtora roku w wyniku transakcji z Tesco, Netto Polska stanie się poważnym graczem na jednym z największych rynków Europy – mówi Michael Løve, dyrektor generalny Grupy Netto International. – Przekształcenie 300 sklepów i zintegrowanie wielu nowych pracowników z obecnym zespołem to bardzo ciekawe, ale też ogromnie wymagające zadanie zarządcze. Na przyszłego CEO Netto Polska czeka więc wyjątkowe wyzwanie, gdyż będzie on odpowiedzialny za wprowadzenie firmy na nowy poziom.
Polska jest największym rynkiem wzrostowym Netto, na którym – prócz rozpoczynającej się właśnie integracji sklepów Tesco – sieć odnotowała w ostatnich latach znaczny wzrost organiczny. Umowa z Tesco, dotycząca przejęcia jego polskiej działalności, opiewa na kwotę 900 mln zł, która odpowiada wskaźnikowi Enterprise Value. Dodatkowo Netto Polska zamierza zainwestować kolejne 900 mln zł w transformację placówek zgodnie z nową, innowacyjną koncepcją Netto 3.0.
Ogłaszając zmianę na stanowisku dyrektora generalnego, Netto Polska żegna się z Januszem Stroką, który kierował przedsiębiorstwem od 2018 roku.
– Janusz wykonał znakomitą pracę na rzecz Netto Polska w ciągu ostatnich trzech i pół roku. Wzmocnił strukturę organizacyjną sieci, znacząco podniósł jej wizerunek i wdrożył naszą nową koncepcję sklepów Netto 3.0. Zasługuje na wielkie uznanie i pochwały za swe osiągnięcia. Chciałbym podziękować Januszowi za współpracę i świetne wyniki, a także życzyć mu powodzenia i wszelkich sukcesów – mówi Michael Løve.
Do czasu powołania nowego CEO, funkcję tę będzie tymczasowo sprawował wiceprezes wykonawczy Mark Nielsen, który jest członkiem Komitetu Wykonawczego Salling Group i w ostatnich ośmiu latach odpowiadał za odnoszącą sukces sieć hipermarketów Bilka w Danii. Zmiana wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym, a Netto spodziewa się powołania nowego dyrektora generalnego w późniejszym okresie bieżącego roku.
Netto Polska otworzyło swój pierwszy sklep w Szczecinie w 1995 roku, a obecnie ma ponad 5000 pracowników. Sieć jest częścią koncernu Salling Group, który zatrudnia ponad 53 000 osób w Danii, Niemczech i Polsce i prowadzi ponad 1400 placówek handlowych. Działalność koncernu obejmuje m.in. dyskonty, supermarkety, hipermarkety i domy towarowe, a także silny segment działalności online na rynku duńskim.