Do końca bieżącego roku we wszystkich drogeriach Hebe pojawią się kasy samoobsługowe. Będą one również instalowane we wszystkich nowo otwieranych sklepach sieci. Obecnie kasy samoobsługowe funkcjonują w 155 drogeriach Hebe, przyspieszając i ułatwiając klientom zakupy.
Hebe na bieżąco obserwuje trendy na rynku i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. W ramach tych działań firma testuje rozwiązania, które służą przyspieszeniu i ułatwieniu obsługi klientów w drogeriach. Jednym z takich rozwiązań są kasy samoobsługowe, dzięki którym klienci mogą dokonać zakupów wygodnie i sprawnie, a także, co stało się szczególnie istotne podczas pandemii, bez kontaktu z obsługą sklepu. Kasy, których producentem jest M4B, dostarczyła firma Forcom.
– Testowanie kas samoobsługowych w drogeriach Hebe rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku. Na podstawie zadowalających wyników tych testów podjęliśmy decyzje o stopniowym wprowadzeniu tego typu kas we wszystkich sklepach sieci. Zależy nam na tym, aby umożliwiać klientom dokonywanie zakupów w sposób szybki, wygodny i bezpieczny – mówi Daniel Mikołajczyk, dyrektor operacyjny w Hebe.
Instalowane w drogeriach Hebe kasy samoobsługowe są niewielkich gabarytów, tym samym dobrze wkomponowują się w wystrój sklepów. Są intuicyjne i bardzo proste w obsłudze, dzięki czemu znacząco ułatwiają i przyspieszają zakupy. Kasy przyjmują płatności kartami płatniczymi, Blikiem oraz kartą podarunkową. Możliwa jest w nich również autoryzacja karty lojalnościowej, jak również – na życzenie – wydruku faktury. Do tej pory kasy samoobsługowe zostały zainstalowane w 155 drogeriach Hebe, m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Bydgoszczy, Łodzi, Szczecinie i Rzeszowie. Dalszym krokiem będzie edukacja i zachęcanie klientów do korzystania z płatności samoobsługowej.
– Zgodnie z życzeniem firmy Hebe, stworzyliśmy dedykowaną serię kas samoobsługowych (SCO). Kasy zostały zaprojektowane tak, aby w jak najlepszy sposób wkomponowały się w wystrój sklepów. Są minimalistyczne, posiadają 19,5 calowy ekran dotykowy z powłoką antybakteryjną. Zainstalowany w nich wysokiej jakości skaner, ułatwia skanowanie kodów kreskowych nawet z małych produktów – podkreślił Jarosław Leśniewski, prezes zarządu firmy M4B, produkującej samoobsługowe kasy dla Hebe.
Hebe przykłada dużą wagę do rozwoju technologicznego. Od ponad roku funkcjonuje e-sklep marki, w którym dostępna jest szeroka i konkurencyjna oferta produktów. E-sklep Hebe został entuzjastycznie przyjęty przez klientów, dając im możliwość zakupów bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie istotne w obecnym czasie, a także otworzył marce możliwość dotarcia do szerszego grona klientów, mających utrudniony dostęp do stacjonarnych drogerii z uwagi na lokalizacje. Systematycznie wzrasta zarówno liczba osób dokonujących zakupów na www.hebe.pl, jak również liczba klientów powracających regularnie.
Sieć zachęca również do korzystania z udoskonalanej na bieżąco aplikacji Hebe, która ułatwia zakupy on-line oraz daje dostęp do najnowszych promocji i atrakcyjnych ofert, w tym także tych dedykowanych stałym klientom. Aplikacja Hebe w ostatnim czasie otrzymała pierwszą nagrodę w kategorii Commerce w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards za 2020 rok. Korzysta z niej obecnie już 578 tys. osób. Pobrana została już ponad 1,10 mln razy. Hebe, dbając o jak najlepszą obsługę klienta, mając na uwagę optymalizację czasu dostaw zamówień, wprowadziło szereg udogodnień dotyczących dostaw produktów zamówionych w e-sklepie. Dzięki współpracy z kilkoma partnerami logistycznymi zapewnia szybkie dostawy na terenie całego kraju, jak również w wybranych miastach[1] oferuje wyjątkową usługę Ekspresowa Dostawa, gwarantującą dostawę zamówionych produktów nawet w 2 godziny od momentu złożenia zamówienia on-line! Usługa ta jest nieodpłatna dla klientów zalogowanych w momencie składania zamówienia, którzy dokonają zakupów za min. 15 zł.
[1] Warszawa, Wrocław, Kraków, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz, Bytom, Chorzów, Częstochowa, Elbląg, Gdańsk, Gliwice, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin, Płock, Toruń, Tychy