Zespół O-I BSC zwiększył
się czterokrotnie wraz z rozszerzeniem zakresu
świadczonych usług
Poznań, sierpień 2019 r. W 2014 roku, kiedy O-I, światowy lider w produkcji opakowań szklanych, otworzył swoje Centrum Usług Biznesowych (BSC) w Poznaniu, pracowało w nim mniej niż 50 osób. Obecnie w BSC zatrudnionych jest ponad 220 specjalistów, zapewniających niezbędne wsparcie hutom O-I zlokalizowanym na całym świecie.
Wybraliśmy Poznań na
lokalizację naszego Centrum m.in. ze względu na świetną lokalizację, dostęp do
najlepszych specjalistów i dobrze rozwiniętą infrastrukturę. Po pięciu latach
wiem na pewno, że to była dobra decyzja. Nasz zespół bardzo się rozwinął, jest
nas dziś cztery razy więcej niż w 2014 r. Wielu pracowników, z którymi
zaczynaliśmy, zostało liderami. Są też pracownicy, którzy korzystając z
możliwości oferowanych przez O-I, rozwijają się obecnie
w strukturach O-I za granicą, m.in we Włoszech i w Wielkiej Brytanii – podkreśla Julio Ramirez,
dyrektor Europejskiego Centrum Usług Biznesowych O-I.
Zanim O-I BSC zostało oficjalnie otwarte w lipcu 2014 roku, grupa pracowników centrum przeszła trzymiesięczny proces szkoleniowy w europejskiej centrali O-I w Szwajcarii. – To niesamowite doświadczenie być naocznym świadkiem narodzin nowej organizacji, a następnie śledzić jej rozwój. Zaczęliśmy jako grupa kilku nowo zatrudnionych osób. Teraz, gdy jest nas ponad 200, doskonale widać, jak bardzo BSC się rozwinęło – mówi Adam Szczepaniak, lider zespołu Master Data, pracownik O-I BSC Poznań od kwietnia 2014 r. Przełomem w rozwoju centrum był rok 2017, kiedy uruchomiono kolejnych 6 działów, a ponad 100 nowych osób znalazło zatrudnienie.
Centrum ma strategiczne znaczenie dla funkcjonowania całej firmy O-I. BSC
zarządza scentralizowanymi usługami finansowo – administracyjnymi dla wszystkich
hut O-I w Europie, a także świadczy usługi IT dla wszystkich lokalizacji O-I na
świecie. Pracownicy porozumiewają się w dziewięciu językach. Specjaliści
wykonują obowiązki związane m.in.
z kontrolingiem, księgowością, zamówieniami czy wewnętrznym audytem. Wykwalifikowani
specjaliści IT wspierają wszystkie huty szkła i biura O-I na świecie. Zespół
dba także o sieci, serwery oraz sprzęt i oprogramowanie. Zespół EU Commercial
Analytics, który ściśle współpracuje z europejskimi Liderami ds. Sprzedaży i Marketingu
oraz globalną siecią analiz rynkowych, wspiera rozwój strategii handlowych i
zapewnia zarządowi możliwość śledzenia realizacji celów biznesowych.
Codziennie dokładamy starań,
aby nasi pracownicy mieli poczucie, że firma dba o ich rozwój, a sama praca jest
dla nich źródłem satysfakcji. Wychodzimy z założenia, że benefity pozapłacowe
są równie ważne jak te finansowe. Tym, co nas szczególnie wyróżnia, jest O-I
Club, w ramach którego pracownicy, wraz ze swoimi rodzinami lub znajomymi,
podejmują różne aktywności, np. organizują wyjazdy na narty czy wychodzą
wspólnie do restauracji lub na paintball. Ponadto nasi pracownicy pasjonują się
szkłem i są dumni z pracy w firmie,
której wartości i postawy są zgodne z tymi, jakie sami stosują w codziennej
pracy i relacjach
z klientami – zaznacza Fabienne Schellekens, Senior HR Business Partner dla O-I BSC oraz lider HR w O-I w Szwajcarii.
O-I BSC mieści się w budynku Malta House, który był pierwszą „zieloną
inwestycją”
w Poznaniu, zrealizowaną z poszanowaniem zasad zrównoważonego budownictwa. Ogromną
zaletą lokalizacji jest unikalne położenie nad Jeziorem Maltańskim, blisko
ścisłego centrum miasta.
Systematyczny wzrost zatrudnienia w firmie odzwierciedla dynamikę rynku
pracy. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków usług wsparcia
biznesu. Według danych ABSL łączne zatrudnienie w sektorze w Polsce wynosi aktualnie
307 tys. pracowników. To wzrost
o 10% w porównaniu do ubiegłego roku. Tendencja ta utrzyma się i zgodnie z
prognozami zatrudnienie w sektorze SSC w Polsce w 2020 r. wyniesie 336 tys.
osób[1].
[1] Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2018, ABSL, 2019