Współpraca Coca-Cola z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia nabrała realnego wymiaru. Na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej stanęły pierwsze recyklomaty do selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Zebrane szkło, plastik i aluminium trafią do powtórnego wykorzystania, a zwracający je otrzymają eko-punkty, które będą mogli wymienić na zniżki u partnerów akcji – w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol.
Dwa recyklomaty na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej to pierwsze z dziesięciu maszyn, które Coca-Cola we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia przekazała miastu. Do maszyn można wrzucać butelki plastikowe PET, butelki szklane oraz aluminiowe puszki.
Co zrobić, aby wymienić odpady na punkty?
1. zainstalować i uruchomić aplikację ETS Portfel na telefonie – aplikacja, służąca do zbierania eko-punktów, jest dostępna w systemie Android (do pobrania tutaj) i iOS (do pobrania tutaj),
2. zeskanować swój indywidualny kod w recyklomacie,
3. wrzucać pojedynczo surowce i zbierać ekopunkty.
Po uzbieraniu ich odpowiedniej liczby można wymienić je na wybraną zniżkę: kawę w Costa Coffee, tańszy bilet do sieci Multikino i Teatru Dramatycznego oraz zniżki na spektakle i imprezy w Teatrze Capitol.
System jest ekologiczny – maszyny nie wymagają drukowania paragonów i posiadania kart.
– Zachęcamy
warszawianki i warszawiaków do recyklingu. Symbolicznie nagradzamy osoby, które
działają na rzecz ekologii. Podczas codziennych obowiązków nie każdy ma czas,
by zastanawiać się nad ochroną środowiska. Zniżki do kawiarni, teatru czy kina
są nie tylko nagrodą, ale również ważnym przypomnieniem, że warto segregować
odpady i chronić naszą planetę. Im więcej osób przyswoi ten pozytywny nawyk,
tym mniej będziemy negatywnie oddziaływać na przyrodę i klimat – mówi
Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.
– Jesteśmy niezwykle dumni ze współpracy z Miastem
Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia, nawiązanej w ramach naszej
najnowszej kampanii społecznej #WCIĄŻZMIENIAMY.
To program pilotażowy, ale jednocześnie to pierwsza tego typu inicjatywa
realizowana na tak dużą skalę. Jest ona naszym kolejnym krokiem na drodze do
realizacji ambicji „Świata bez Odpadów”. Do 2030 r. chcemy zbierać i przekazywać do
recyklingu tyle opakowań, ile trafia od nas do rąk konsumenta. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom możemy
łatwiej i szybciej osiągnąć ten cel – mówi Stoyan Ivanov, Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland
Services.
Kampania Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY to polska odsłona europejskiej
kampanii #NEVERSETTLE. W jej ramach Coca-Cola prezentuje swoje rozwiązania m.in. dla wyzwań środowiskowych
w obszarze ograniczania odpadów plastikowych oraz ochrony zasobów wodnych. W
Polsce wiele zostało już zrobione. – Zmniejszyliśmy
wagę produkowanych butelek PET o 45 proc., tym samym ograniczając ilość
plastiku i wykorzystując do produkcji coraz więcej surowców wtórnych. Już teraz
prawie 100 proc. naszych opakowań nadaje się do recyklingu – mówi Ivanov.
– Co więcej, dzięki współpracy z
partnerami i samorządami, tylko w 2018 r. udało się zebrać do recyklingu 63
proc. wszystkich naszych opakowań, które trafiły do konsumentów. Stawiamy nie
tylko na edukację, ale także na realne działania, bo przynoszą one efekt. Mamy
nadzieję, że współpraca z Miastem Stołecznym także spotka się z pozytywnym
odbiorem
i zaowocuje kolejnymi zwyżkami w selektywnej zbiórce opakowań. – dodaje
Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska.
W ramach współpracy z m.st. Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia Coca-Cola przekaże łącznie 10 nowoczesnych recyklomatów firmy EcoTech System. Poza obecnie postawionymi dwoma, kolejne spodziewane są na jesieni. Następne trzy zostaną postawione w okolicy Urzędu Dzielnicy Bielany i Urzędu Dzielnicy Białołęka oraz Podzamcza, a pozostałe lokalizacje Miasto potwierdzi w późniejszym terminie.
– Segregacja odpadów nie zabiera dużo czasu, nie
jest trudna, wymaga tylko chwili uwagi. Dzięki takim prostym gestom możemy przywrócić
wartość zużytym rzeczom. W ten sposób chronimy naszą planetę przed bezmyślnym
zaśmiecaniem. Przyklaskujemy tej akcji i liczymy na jej pozytywny odbiór przez
mieszkańców – mówi
Sławomir Brzózek, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia. – Realizujemy ten projekt w dużej skali, a nie jednostkowym działaniu.
Pilotaż dobrze łączy się
z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom
o zasadach recyklingu – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st.
Warszawy.