Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Lidl w czołówce rankingu Greenpeace

Obrazek
Fot.
27 lutego 2014

Lidl zdobył 2. miejsce w rankingu detalistów Greenpeace, który organizacja opracowała na podstawie strategii sieci handlowych w zakresie pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Wysoka pozycja sieci w rankingu, uzyskana już po raz kolejny z rzędu, jest tylko potwierdzeniem konsekwencji sieci we wspieraniu zrównoważonego rybołówstwa. Ranking jest częścią opublikowanego w połowie stycznia poradnika konsumenta „Dobra Ryba”.

Ranking Greenpeace ma na celu ułatwienie konsumentom wyboru miejsca zakupu ryb, produktów rybnych czy owoców morza. Detalistów oceniono biorąc pod uwagę kryteria takie jak odpowiedzialna polityka zakupu oraz jej zastosowanie w praktyce, identyfikowalność rozumiana jako zasób wiedzy posiadany przez detalistę, który pozwala prześledzić cały łańcuch produkcyjny, oraz zapewnienie dostępu do informacji klientom.

Wyniki rankingu Greenpeace są podpowiedzią dla tych konsumentów, którzy chcą kupować ryby i owoce morza odpowiedzialnie, to znaczy mając na uwadze zachowanie oraz odbudowanie naturalnego bogactwa ekosystemów mórz i oceanów. Dzięki wybieraniu odpowiedzialnych detalistów klienci mogą bowiem realnie przyczyniać się do poprawy stanu mórz i oceanów podczas codziennych zakupów.

Firma Lidl jest liderem polskiego

rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Sieć współpracuje tylko
z tymi dostawcami, którzy spełniają wytyczne zawarte w sformułowanej i wdrożonej polityce zakupu ryb i skorupiaków. Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem. Już kilka lat temu ze sklepów sieci całkowicie wycofano takie gatunki jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz, które znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich”, opublikowanej przez Greenpeace. Natomiast w sprzedaży sieci dostępne są produkty z certyfikatem MSC, który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska. Wyniki tegorocznego rankingu Greenpeace są więc potwierdzeniem konsekwencji działania sieci Lidl, która po raz kolejny znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia, zdobywając 74 punkty na 100 możliwych.

Poradnik „Dobra Ryba”, zawierający ranking detalistów oraz inne, przydatne treści, takie jak czerwona lista zagrożonych gatunków, dostępny jest pod adresem: http://greenpeace.pl/dobraryba.