Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Już jutro Dzień Darmowej Dostawy

Obrazek
Fot.
1 grudnia 2014

2 grudnia odbędzie się pod znakiem Dnia Darmowej Dostawy, czyli święta internetowych zakupów. Od godziny 00:01 klienci mogą rozpocząć zakupy w sklepach biorących udział w akcji, a zamówienia złożone tego dnia zostaną dostarczone im bez kosztów przesyłki. W tegorocznej edycji akcji przyłączyło się 2550 sklepów internetowych. Lista wszystkich sklepów biorących udział widnieje na oficjalnej witrynie www.dziendarmowejdostawy.pl.

Dzień Darmowej Dostawy jest organizowany w Polsce już po raz piąty. Celem inicjatywy jest promocja handlu internetowego w Polsce i zachęcenie jak największej liczby klientów do dokonywania zakupów online.

Oferta sklepów
Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można znaleźć listę sklepów i zapoznać się z ich ofertą. Najwięcej zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (16%), „Uroda i zdrowie” (14%), „Odzież, dodatki” (11%), „Dla Dzieci” (8%) oraz „Sport” (7%). Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia będzie wynosił 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski.

Akcja z roku na rok cieszy się coraz większą

popularnością zarówno wśród sklepów, jak i klientów. W zeszłym roku w Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów, co stanowiło rekordową liczbę w historii całej akcji w Polsce. Wtedy też aż 2,95 mln potencjalnych klientów zostało przekierowanych z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl na strony sklepów w trakcie 24 godzin trwania akcji.

Branża e-commerce
Dzień Darmowej Dostawy ma również wpływ na profesjonalizację e-sklepów, ponieważ warunkiem zakwalifikowania się do akcji jest spełnienie wymogów regulaminowych. W związku z tym, że udział w akcji jest dla sklepów bezpłatny, Dzień Darmowej Dostawy wspierają firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami premium Dnia Darmowej Dostawy są firmy: Furgonetka.pl, KodyRabatowe.pl, ING Bank Śląski, InPost Paczkomaty, Shoplo.com, Przelewy24.pl, RAJAPACK, nazwa.pl, SMSAPI. Partnerami akcji są: Fatpak wypełniacze przesyłek, GetResponse, Freshmail, platforma iStore.pl, Comarch ERP E-sklep, mBank mTransfer, Brand24, pakamera.pl, Go.pl, CloudShipping.pl, DPD Polska, DHL Parcel, Ceneo.pl, PayU, Poczta Polska.

Cyber Monday w USA
Dzień Darmowej Dostawy porównywany jest do Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia. Jest on internetową kontynuacją Black Friday, kiedy to tradycyjne sklepy oferują duże obniżki cen. W Cyber Monday sklepy internetowe zachęcają klientów do tańszych zakupów proponując duże rabaty.

Zgodnie z danymi


firmy badawczej comScore, w trakcie zeszłorocznego Cyber Monday (2 grudnia 2013) konsumenci z USA wydali 1,73 mld USD, co stanowiło 18% więcej w porównaniu do Cyber Monday w 2012 roku, w którym przeznaczyli 1,46 miliarda USD na zakupy internetowe. Kategoriami produktów, które cieszyły się największą popularnością w USA były: „Elektronika użytkowa”, „Konsole do gier i akcesoria”, „Dom i ogród”, „Odzież i akcesoria”, „Sport i fitness”.