Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Jak skutecznie pozyskać inwestora? Rozmowy o promocji gospodarczej na Warmii i Mazurach

Obrazek
25 listopad 2014

Czasy, kiedy o uwagę inwestorów nie trzeba było zabiegać, dawno odeszły już w niepamięć. Dziś, w dobie powszechnej konkurencji, o pozyskanie najlepszych inwestycji toczy się ostra walka i tak, jak w każdej walce, także w tej, liczą się przede wszystkim wiedza i umiejętności. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, pomysłodawca i główny organizator Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur, który odbędzie się 27-28 listopada w Działdowie.


Celem Festiwalu jest edukacja, inspirowanie oraz propagowanie efektywnych rozwiązań związanych z promocją gospodarczą i współpracą z inwestorami. Główne tematy tegorocznej edycji, realizowanej wspólnie z miastem Działdowo, to skuteczne sposoby pozyskiwania inwestycji, tworzenie efektywnych struktur ds. promocji gospodarczej, budowanie dobrego klimatu inwestycyjnego i partnerstwa z sektorem biznesu oraz potencjał rozwoju nowoczesnych usług dla biznesu w regionie.

- Mamy świadomość, że tylko silne gospodarczo i przyjazne biznesowi regiony mają szansę skutecznie konkurować o zainteresowanie inwestorów. Promocja gospodarcza i efektywne sposoby pozyskiwania inwestorów to zagadnienia szczególnie istotne w dobie powszechnej konkurencji wewnętrznej i zewnętrznej. Znajomość potrzeb

inwestorów, właściwa komunikacja i kooperacja pomiędzy gminami to jedne z kluczowych wyzwań przed jakimi stoją dziś polskie samorządy, które chcą się rozwijać i przyciągać biznes – mówi Radosław Zawadzki, Dyrektor Departamentu Komunikacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego. - Festiwal jest platformą komunikacji i wymiany doświadczeń, dzięki której wspólnie z inwestorami, ekspertami z branży marketingowej i gospodarczej oraz instytucjami otoczenia biznesu możemy rozmawiać o tworzeniu otoczenia przyjaznego przedsiębiorcom.

Każdego roku w wydarzeniu biorą udział przedstawiciele administracji publicznej i samorządów z Warmii i Mazur, szeroko rozumianych instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców. Wśród prelegentów znajdą się wysokiej klasy specjaliści reprezentujący agendy rządowe, firmy doradcze oraz instytucje świadczące usługi dla biznesu.
W programie wydarzenia znalazły się m.in. prezentacje dobrych praktyk, dyskusje i warsztaty. Samorząd województwa oraz Warmińsko-Mazurski Fundusz „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o.o. w Działdowie – organizatorzy konkursu PRO Warmia i Mazury 2014 – planują również wyróżnienie najlepszych projektów promocyjnych, prowadzonych przez gminy. Zwycięzców poznamy podczas gali, kończącej pierwszy dzień festiwalu.

Patronem merytorycznym Festiwalu jest firma doradcza Citybell Consulting. Patronat honorowy nad Festiwalem objęła Polska Agencja Promocji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Patronat medialny nad Festiwalem objęły: Grupa RMF, forumbiznesu.pl, inwestycje.pl, Serwis Samorządowy PAP, callcenternews.pl, Fakty Magazyn Gospodarczy, Outsourcing

Portal, Outsorcing & More, Vip Magazyn, SAS Serwis Administracyjno-Samorządowy, Money.pl, TVP Olsztyn, Gazeta Olsztyńska
oraz Radio Olsztyn.

Województwo warmińsko-mazurskie to obszar o dużym potencjale gospodarczym, który dostrzega coraz więcej inwestorów. Tylko w I półroczu 2014 roku w specjalnych strefach ekonomicznych zainwestowano ponad 1,1 mld zł, tworząc blisko 1000 nowych miejsc pracy. W regionie obecne są już takie międzynarodowe marki jak Michelin, Philips Lighting, Citi Group, IKEA, Transcom Worldwide, ABB, Alstom czy Heineken. Warmia i Mazury otwierają się także na nowoczesne usługi dla biznesu. Inwestorów krajowych i zagranicznych powinna zachęcić chociażby najwyższa w skali kraju pomoc publiczna i atrakcyjne preferencje inwestycyjne.

Więcej informacji na stronie: www.festiwalpromocji.pl.