Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Grupa WP kupuje Grupę Money, ugruntowuje pozycję lidera w kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” i rozwija segment finansowego e-commerce

4 grudnia 2014

Grupa Wirtualna Polska podpisała umowę zakupu 100% udziałów w Grupie Money, jednej z najmocniejszych marek w polskim internecie, przez co wzmacnia pozycję lidera w prestiżowej kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”. Inwestycja ta stanowi także fundament do dalszego rozwoju Grupy WP w obszarze finansowego e-commerce. Wartość transakcji nie została ujawniona.


Grupa Money prowadzi działalność redakcyjną, reklamową oraz e-commerce. Flagowym produktem jest powstały 14 lat temu serwis Money.pl – jeden z najpopularniejszych portali finansowych w Polsce. Serwisy Grupy miesięcznie docierają do ponad 3,7 mln użytkowników.

Naszą ambicją i jednocześnie jednym z celów strategicznych, konsekwentnie realizowanym od lutego br., jest inwestycja w wysokiej jakości, opiniotwórcze treści. Włączenie tak uznanej marki jak Money.pl do naszego portfolio jest naturalnym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. Nasza redakcja biznesowa poszerza się o zespół uznanych dziennikarzy i ekspertów z takich dziedzin jak giełda, raporty gospodarcze, analityka finansowa oraz prawo. – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Od połączenia WP z o2 na wiosnę tego roku inwestowaliśmy w segment

„Biznes, Finanse, Prawo”, co przełożyło się na intensywne wzrosty liczby czytelników oraz osiągnięcie we wrześniu pozycji lidera w tej kategorii Megapanelu. Inwestycja w Grupę Money cementuje tę pozycję i wzmacnia portfolio silnych marek Grupy WP – dodaje Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy WP.

Z uwagą obserwowaliśmy, jak Grupa Wirtualna Polska wraz z funduszem Innova Capital skutecznie umacnia swoją pozycję w polskiej sieci, nie tylko przez akwizycje, ale także przez nowatorskie projekty, w których teraz i my będziemy mogli aktywnie uczestniczyć. Wnosimy do Grupy WP szereg kompetencji produktowych i unikalny know-how. Połączenie sił nie tylko stabilizuje naszą pozycję rynkową, ale przede wszystkim otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe. – komentuje transakcję Aleksander Kusz, Prezes Grupy Money.

Ważnym elementem działalności Grupy Money jest dynamicznie rozwijający się segment e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP. Grupa Money rozwinęła serwisy i narzędzia pozwalające na kupowanie oraz sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, a także oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem. Dzięki swojej ugruntowanej pozycji w tym segmencie oraz wypracowanym relacjom biznesowym z dużymi instytucjami finansowymi, transakcja nabycia udziałów w Grupie Money stanie się dla Wirtualnej Polski solidnym fundamentem do dalszej ekspansji

w tym obszarze.

Transakcje e-commerce opierają się w dużej mierze na zaufaniu. Połączenie siły marki WP z marką Money pozwoli nam stworzyć sieć zaufanych witryn internetowych, które gwarantują prestiżowym markom finansowym właściwy kontekst dla ich działalności sprzedażowej w internecie oraz dotarcie do właściwych odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem – mówi Michał Brański, VP Strategia Grupy WP.

W ciągu ostatnich 9 miesięcy nowo powstała Grupa Wirtualna Polska przeszła proces integracji, rozbudowy oraz zmian wizerunkowych, wśród których wymienić należy m.in. wydanie zupełnie nowej strony głównej WP, wsparte silną kampanią marketingową, zmianę polityki wydawniczej czy przeprowadzenie całkowitej zmiany identyfikacji wizualnej serwisów WP. Grupa zrealizowała akwizycje w obszarze „Sport”, „Nowe Technologie” oraz w obszarze „eCommerce”, które pozwoliły jej wzmocnić merytorycznie treści na stronie głównej WP, oraz wykorzystać potencjał oglądalnościowy serwisów do wzmocnienia obecności w segmencie e-commerce („content-meets-commerce”). Grupa zawarła strategiczne alianse z redakcjami m.in. Rzeczpospolitej, telewizji Discovery i TVP oraz z Radiem Zet, a także wprowadziła nowe formaty reklamowe. Nawiązała partnerstwa z prestiżowymi markami, takimi jak m.in. Orlen, Nike, L’Oreal, PKO BP, Mars, Wedel, Skoda, Polpharma czy Lidl w ramach reklamowych akcji specjalnych. Wreszcie, wzmocniła obecność w segmencie wideo, poprzez inwestycje w zespół oraz w nowe studio telewizyjne, a także wprowadziła nowe funkcjonalności do poczty WP i o2.